Skip to main content

Nu is het gelukt een afstandsbediening te bestellen (via de mobiel) maar het lukt niet om deze in te stellen op de tv. De knop van het geluid werkt ook niet.  Alle instructies op de site van jullie. gevolgd. Code voor mijn tv gevonden maar tv reageert niet op de nieuwe afstandsbediening. 

Uiteindelijk heb ik een test gedaan voor de tv-ontvanger.  23 van de 24 testen gelukt. Daarbij stond met rood x: tv-ontvanger led lamp test. Met groen: afstandsbediening test en tv-ontvanger display test. 

Het mooie is nu wel dat ik de afstandsbediening van de tv niet meer hoef te gebruiken. De oorzaak was een storing van telfort waardoor ik steeds de melding kreeg ‘geen signaal’. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door de afstandsbediening van de tv te gebruiken. Maar volgens de mensen van het forum lag het niet aan de tv-ontvanger. Dat dacht ik ook na het ontvangen van een nieuwe maar ik kreeg nog steeds dezelfde melding. Maar nu na de test van de tv-ontvanger werkt dit weer naar behoren. 

Ik gebruik nu dus 2 witte afstandbedieningen. De oude voor aan/uit van de tv-ontvanger en aanzetten van de tv en voor het geluid. De nieuwe voor de (cijfers) zenders. 

Dus ik weet het nu niet meer. Ik vind het niet logisch.

Nu is het gelukt een afstandsbediening te bestellen (via de mobiel) maar het lukt niet om deze in te stellen op de tv. De knop van het geluid werkt ook niet.  Alle instructies op de site van jullie. gevolgd. Code voor mijn tv gevonden maar tv reageert niet op de nieuwe afstandsbediening. 

Uiteindelijk heb ik een test gedaan voor de tv-ontvanger.  23 van de 24 testen gelukt. Daarbij stond met rood x: tv-ontvanger led lamp test. Met groen: afstandsbediening test en tv-ontvanger display test. 

Het mooie is nu wel dat ik de afstandsbediening van de tv niet meer hoef te gebruiken. De oorzaak was een storing van telfort waardoor ik steeds de melding kreeg ‘geen signaal’. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door de afstandsbediening van de tv te gebruiken. Maar volgens de mensen van het forum lag het niet aan de tv-ontvanger. Dat dacht ik ook na het ontvangen van een nieuwe maar ik kreeg nog steeds dezelfde melding. Maar nu na de test van de tv-ontvanger werkt dit weer naar behoren. 

Ik gebruik nu dus 2 witte afstandbedieningen. De oude voor aan/uit van de tv-ontvanger en aanzetten van de tv en voor het geluid. De nieuwe voor de (cijfers) zenders. 

Dus ik weet het nu niet meer. Ik vind het niet logisch.

Hallo @Mino v ,

Laat nu de KPN afstandbediening helemaal onafhankelijk van de TV werken; Met uitzondering van het geluid. Maar niemand kan jou helpen als ze niet weten wat voor TV het is. Misschien slim dat even te vermelden. 


Dat is een goede opmerking. Dank je wel. 

Ik heb een Samsung tv.


Hoi @Mino v. Welkom op het KPN Forum! Heb je deze instructie gevolgd om jouw afstandsbediening te koppelen aan jouw Samsung TV?


Ja, die heb ik gevolgd. En code 307 gebruikt die behoorde bij mijn tv-toestel.


De snelcode voor een Samsung TV is 1. Zou je dat eens willen proberen?


Ik heb de instructies die bij de verschillende afstandsbedieningen horen gelezen.

De codes hangen af van het soort afstandsbediening die je krijgt toegestuurd. Bij mijn vorige,  die ik heb omgeruild bij de KPN -wnkel moest ik inderdaad de code 1 gebruiken. Dat lukte niet. Ook alle andere codes heb ik geprobeerd. 

Bij deze afstandsbediening kwam ik nav van de soort tv die ik heb uit op 307.  Die dus niet werkt.


Welke afstandsbediening heb je dan in huis?

 


Ik heb de 1e in huis.


Ah oke, dan gaat het dus om een 4K Tv-ontvanger. Als ik de handleiding volg zie ik dat je snelcode 1 moet gebruiken, zou je dit eens willen proberen?


Nu ok de plaatjes heb vergroot en naar de knoppen kijk op de voorkant, zie ik dat ik dus nummer 4 heb. Van de zijkant lijt het 1 maar met de knoppen is het nummer 4. 


Is het nu dan wel gelukt via het menu om jouw tv te koppelen aan de afstandsbediening?


Ik heb vandaag niets gedaan. Instructie 4 een paar x opgevolgd en dat lukte niet.

Is het mogelijk dat het aan het tv-ontvanger ligt? 23 van de 24 testen goed. Maar tv- ontvanger led-lamp test stond een rood kruis.


Nu ok de plaatjes heb vergroot en naar de knoppen kijk op de voorkant, zie ik dat ik dus nummer 4 heb. Van de zijkant lijt het 1 maar met de knoppen is het nummer 4. 

Zou je op de eMENU-knop] willen drukken en daarna op "Instellingen". Daarna kan je naar "Afstandsbediening instellingen" en vervolgens volg je de instructies op het scherm om deze type afstandsbediening te koppelen aan jouw tv. 

 

Is het mogelijk dat het aan het tv-ontvanger ligt? 23 van de 24 testen goed. Maar tv- ontvanger led-lamp test stond een rood kruis.

Als het aan de tv-ontvanger zelf zou liggen dan zou dat betekenen dat je niet kon zappen. Is dat het geval?


Als ik de menu knop indruk, krijg ik nu dus geen instellingen te zien. Ik krijg de melding tv- ontvanger aanzetten. En daarna krijg ik een menu van de tv te zien wat vernieuwd is met instellingen. Deze melding kwam naar boven.

In het weekend heb ik de meldingen die jij beschrijft nog wel gezien. Alleen volgens instructie moest ik nog 1x extra op afstandsbediening instellen drukken en die melding kwam dus nooit. 

Nu komt dit menu niet naar boven.


Als ik de menu knop indruk, krijg ik nu dus geen instellingen te zien.

Wat vreemd dat je het menu niet kan oproepen. Kan je de tv-ontvanger verder wel bedienen? 

 


Ik zet de tv aan met de knop op de tv zelf. Vervolgens druk ik op menu. Dan krijg ik de melding tv-ontvanger aanzetten. Ik zie op  de tv-ontvanger wel een melding. Volgens mij rec.

Als ik dat doe kan ik de knoppen op de afstandsbediening gebruiken gebruiken behalve het geluid. Ik kan de tv met de afstandsbediening niet uitzetten

 


De tv-ontvanger moet aanstaan voordat je op het menu-knopje drukt. Is dat het geval? Misschien is het makkelijker om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice zodat mijn collega's jou stap voor stap verder kunnen helpen. Het telefoonnummer is 0800 0402.


Tv-ontvanger eerst aangezet en daarna tv met knop op tv. Meneer knop en heel (kort) krijg ik links in beeld gids,.... met onderaan de instellingen. Daarmee kom ik bij12 keuzes maar daat staat geen afstandsbediening bij.

Wat jij schrijft afstandsbediening instellen, krijg ik niet te zien. 

 

Als ik dat nummer bel, hang ik lang aan de lijn!!!!


Ik heb een tijdje niet meer van je gehoord. Heb je nog contact opgenomen met onze klantenservice en is het probleem inmiddels al verholpen?


Ik heb nog geen tijd gehad om contact op te nemen met de klantenservice. Probleem is dus nog niet opgelost.