Skip to main content

Wat is de koppelcode om de afstands bediening in samenwerking met de tv en het kasje van KPN te kunnen bedienen op de site wordt TV niet herkend en de algemene code's werken niet.
kom op KPN en kom met een oplossing Tv ziet kasje ook al niet.
HDMI kabel al vervangen door kpn nieuwe tv gekocht monteur vertelde oud tv defect wie kan mij helpen

Welke witte afstandsbediening heb je? Hier vind je per afstandsbediening de juiste codes.
kpn.com/afstandsbediening


  • Veryawen zoals ik in mijn bericht al schreef die werken niet ik heb ze allemaal geprobeerd


Mijn vraag is nog steeds, welke witte afstandsbediening heb je? Cijfers boven of onder? Als je die met cijfers boven hebt, kun je die resetten met de rode en blauwe knop 5 seconden tegelijk indrukken en dan OK knop (even uit mijn hoofd). En dan nog een keer proberen. 
Hij onthoudt mogelijk de oude instellingen nog omdat je een andere TV hebt. Bij de oudere afstandsbediening is het voor zover ik weet niet mogelijk om te resetten op die manier. En niet nodig.


de afstand bediening die ik heb is de derde van links D3 met de cijfers onderop dus
ook daarnaar gezocht en wel iets gevonden om te resetten en een nieuwe code in te toetsen maar die code's werken geen van allen


En als je de TV ontvanger even stroomloos maakt? Of een frisse start via het menu instellingen- systeem? Dat wil ook wel eens helpen. Ik kan alleen een ander TV type in de 7000 serie vinden. ik neem aan dat je al de optie “Toon meer codes” hebt geprobeerd. Misschien moet je nog even wachten totdat jouw TV in de lijst staat. Maar omdat het een groot merk is, lijkt me de frisse start voldoende.

Als je niet wilt wachten, kun je ook een nieuwer type afstandsbediening kopen. Of bel even de klantenservice. Ik weet niet of je er dan een krijgt of dat je dan weer wordt doorverwezen naar de winkel.


https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pageCount=1&pos=938

 


@harm 70 

je hebt via onderstaande manier geprobeerd de KPN ab te koppelen aan je Samsung televisie. Ik heb namelijk ook een Samsung televisie en de HMB2260 en met de code 270 werkte het voor mij. 
 

 


@harm 70

je hebt via onderstaande manier geprobeerd de KPN ab te koppelen aan je Samsung televisie. Ik heb namelijk ook een Samsung televisie en de HMB2260 en met de code 270 werkte het voor mij. 
 

 

Dit is de handleiding voor het nieuwe type afstandsbediening, met de cijfers boven de OK knop. Hij heeft nog een oud type. Deze zijn helaas niet uitwisselbaar. Hij heeft de andere - goede - handleiding gebruikt, aan zijn verhaal te zien. 


@Veryawen bij mij werkte het met bovenstaande destijds. Niet geschoten is altijd mis.  


Meestal werkt 307 of 309 wel voor Samsung. Met de stoptoets ingedrukt houden, 307 intoetsen en dan tv knop linksboven ingedrukt houden tot tv uitgaat.

 

Snelcode 11 zou ook kunnen. Dan begin je met de menutoets ingedrukt houden, 11, en dan tv knop ingedrukt houden.

 

Er is ook nog een snelcode 20, voor als niks werkt:

Stap 1.

Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

Stap 2.

Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

Stap 3.

Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.


Hoi @harm 70, is het nog gelukt je afstandsbediening te koppelen met de bovenstaande stappen?