Skip to main content

Ik probeer mijn digitenne afstandsbediening te koppelen aan mijn nieuwe tv. Het lijkt erop dat dit niet lukt. Klantenservice uitgebreid aan de lijn gehad om het koppelen voor elkaar te krijgen, na ettelijke pogingen, vertelde de klantenservice, dat het helaas niet lukt en dat dit het is.

Dat lijkt mij geen passende oplossing, als ik had geweten dat KPN niet met iedere tv te koppelen valt had ik een andere gekocht. 

Dus, dan hier nog maar een poging, wie kan mij helpen?

ik heb de witte afstandsbediening, met een ronde ok knop met daarboven 4 Toetsen met kleurtjes.

Inderdaad, dat kan niet.

AB's van KPN-decoders kunnen wel gekoppeld worden aan een tv-toestel, maar een AB van een Digitenne-decoder kan niet aan een tv-toestel gekoppeld worden, heeft volgens mij ook nog nooit gekund.

Bedoel je deze:

Afstandsbediening voor de Digitenne Ontvanger

 


Hi JanD,

bedankt voor jouw reactie.

Dit is de AB:

Ik bedoel, dat ik graag mijn tv met de KPN AB wil kunnen bedienen. Dat lukt dus niet om dat voor elkaar te krijgen.

Ik vind het echt heel onhandig om 2 AB nodig te hebben om de tv te kunnen bedienen.


Hallo @Irish74 ,

Dan heb jij geen Digitenne, maar wel KPN TV.

Via deze pagina kun je de instructie vinden om jouw afstandsbediening te koppelen aan jouw TV : 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Hi Noordzee.

Dank voor reactie, deze handleiding heb ik volledig gevold meerdere keren, lukt dus niet..


Goedemiddag Irish, ik kwam je topic tegen en vroeg mij af of het nog gelukt was met de tips die Noordzee je heeft gegeven. Ik vrees dat los van de codes die je op deze pagina kunt vinden geen alternatieve beschikbaar is om de afstandsbediening dan alsnog te koppelen. Het klopt dat niet voor alle tv's in combinatie met onze apparatuur een optie bestaat om deze te koppelen ben ik bang. 


hi Remco,

 

het blijkt dat mijn type tv niet te koppelen is. 


Hoi @Irish74 ,

Deze allemaal al geprobeerd?:

 

 

  • 669
  • 650
  • 486
  • 411
  • 775
  • 668
  • 661
  • 424
  • 302
  • 660
  • 395
  • 670
  • 667
  • 653
  • 481
  • 320
  • 446
  • 442
  • 319
  • 232
  • 441
  • 664
  • 226
  • 686
  • 649
  • 646
  • 419
  • 349
  • 318
  • 271
  • 216
  • 161
  • 148
  • 651
  • 662
  • 463
  • 9213
  • 464
Dat zijn er echt een hele hoop, er zal vast wel eentje werken.
Snelcode 20 ook al geprobeerd?:

 

  1. Stap 1.

    Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

  2. Stap 2.

    Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

  3. Stap 3.

    Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

  4. Stap 4.

    Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

     
    1. Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
    2. Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
    3. Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.

Als dat ook niet werkt is het ook nog mogelijk dat de nieuwe afstandsbediening (T4H), wel gaat werken).

Kortom genoeg opties dus😊


Hi Martijn,

 

Jazeker alle codes en dat zelfs meerdere keren. Een avondvullend programma 😀

De klantenservice vertelde mij dat er geen codes voor mijn type tv bestaan, die gaan ze nu vragen aan de fabrikant. 

Desalniettemin wel jouw optie geprobeerd, werkt helaas ook neit, maar dank voor de moeite!


Hi Martijn,

 

Jazeker alle codes en dat zelfs meerdere keren. Een avondvullend programma 😀

De klantenservice vertelde mij dat er geen codes voor mijn type tv bestaan, die gaan ze nu vragen aan de fabrikant. 

Desalniettemin wel jouw optie geprobeerd, werkt helaas ook neit, maar dank voor de moeite!

Jammer!

Hier kan je nog de nieuwe AB bestellen , wie weet is die wel te koppelen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm