Skip to main content

Heb hetzelfde probleem met nieuwe afstandsbediening als hier door meer mensen wordt omschreven. Koppelen met tv lukt maar niet ondanks alle stappen uitgevoerd te hebben, meerdere malen. Alleen programma plus en min deden het na paar keer proberen. TV uit en aan zetten en volumeknop bleven het niet doen. Gefrustreerd via google gaan zoeken en op dit forum uitgekomen en lees dat veel mensen hetzelfde probleem hebben. Gelezen dat je ongeveer 20x moet proberen en ook de trieste reactie van KPN dat aanhouder wint. Ik heb nu ongeveer 20x geprobeerd met het koppelen en uiteindelijk werkt ie. TV kan uit en aan en volumeknop doet het ook. Alleen de knoppen omhoog en omlaag rondom de OK knop zijn geinverteerd, omhoog indrukken beteken dat je omlaag gaat en omlaag indrukken ga je omhoog. Mijn conclusie is dat KPN goedkope troep levert voor de afstandsbediening en ik overweeg serieus om over te stappen op een andere provider. De wifi is ook dramatisch en is ook nooit goed opgelost door KPN met nieuwe modem. Een overstap naar een andere provider levert voordeel op van 300 euro of 3 wifi versterkers. Mooie actie. KPN moet zich gaan afvragen hoe hun prijs/kwaliteit zich verhoudt.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Hoi @Z.A., welkom op ons forum!
Dat is een gek issue met je afstandsbediening, heb je hierover ook al eens contact gehad met mijn collega's op 0800-0402? De stappen op kpn.com/afstandsbediening had je al doorlopen begrijp ik?

Wat wifi betreft hebben we daar ook nog een paar handig topic over!

 


Hoi Thomas,

De issue met de afstandsbediening is niet zo gek. Dit gezien dat dit het forum topic is hier, al 2 jaar lang. Er is kennelijk nog geen oplossing voor. De oude afstandsbediening was kwalitatief zoveel beter dan deze nieuwe. Zie ook de foto van de starter van deze topic.

Wat WIFI betreft er is al een nieuwe KPN router naar ons gestuurd waarmee de wifi sterk zou verbeteren. Helaas is het probleem hetzelfde gebleven en is de wifi net zo slecht. Als ik de site zo lees met alle oplossingsmogelijkheden dan lijkt het wel kernfysica, zo complex allemaal. Voor sommige oplossingen moet je betalen terwijl de maandelijkse KPN kosten al zo hoog zijn. Vroeger kwam er een KPN monteur langs, installeerde alles, checkte of alles goed functioneert en ging dan pas weg. Perfecte service vroeger. Nu mag de eindgebruiker het allemaal zelf uitzoeken via instructies op de website die heel complex zijn. Een KPN monteur kosteloos langssturen zou heel erg helpen.


Ik kan hier helaas geen gratis monteur voor langs sturen, maar mijn telefonische collega's bij 0800-0402 kunnen altijd even met je meekijken.
Als je toch graag een (betaalde) monteur wilt bestellen kan dat via kpn.com/monteur