Skip to main content

Omdat de oude AB kuren begint te vertonen, wil ik een nieuwe AB koppelen met de KPN TV+ box (die had ik al in bezit).

Ik heb in totaal 3 verschillende manieren gevonden via KPN om de AB te koppelen, dat schiet al niet op!

Waaronder toets tegelijkertijd 7+9 als start, dat werkt al niet dus kom je gelijk ook niet verder.

Zo ook de procedure, die in het intructieboekje staat, die werkt ook niet.

Kan iemand me aangeven hoe het nu echt moet (en vervolgens ook werkt)?

Ik weet niet of je ‘oude’ afstandsbediening nog enigszins werkt, maar waarschijnlijk moet je die éérst ontkoppelen om vervolgens de nieuwe te kunnen koppelen. Ik denk dat het namelijk niet mogelijk is, twee afstandsbedieningen aan één TV+ Box te koppelen, @RoekiePers. 

In de handleiding van de afstandsbediening vind je de procedure om de afstandsbediening te ontkoppelen. Mocht de oude afstandsbediening het echt niet meer doen, dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan de TV+ Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

En, wellicht even controleren of je wel de juiste afstandsbediening hebt ontvangen.

Succes!


Let op, de TV+ box heeft een Bluetooth AB, "oude" AB's zijn infrarood. Bel de klantenservice.


Beide AB's zijn Bluetooth. Ik dacht dat als je een nieuwe probeert te installeren, de oude wordt overschreven. Dat blijkt niet zo te zijn. De oude moet inderdaad eerst worden ontkoppeld. Ik denk dat, als de batterijen zijn verwijderd, dit automatisch gebeurd.


Dat is (waarschijnlijk) niet het geval, @RoekiePers. De afstandsbediening moet echt eerst ontkoppeld worden. Het verwijderen van de batterijen ontkoppeld de afstandsbediening niet, of misschien pas na langere tijd.


Reageer