Skip to main content

Na enige jaren de KPN iTV gebruikt te hebben met Samsung en Philips TV's (KPN afstandbediening koppelde zonder problemen), nu vanwege het noodzakelijke 22” formaat moeten overstappen op een Hitachi 22HE4002. Helaas lukt het niet om met een van de 14 geleverde codes, de KPN afstandsbediening te koppelen aan deze TV.
005 030 079 108 165 171 182 194 202 209 244 325 328 483

Hopelijk heeft iemand uit de community de oplossing.

@KPN de suggestie om de iTV afstandsbedieningen te voorzien van een 'leerfunctie’, die de signalen van de TV afstandsbediening kan opvangen en opslaan om op die manier te clonen.

Mooie dag verder, René Kolpa

Je hebt de nieuwste afstandsbediening?

 

Source en ok tegelijk ingedrukt houden. Nr intoetsen. Op faster forward drukken en dan ok.

 


Beste Dennis,

We hebben idd de afstandsbediening waar je het plaatje van stuurt (met de Netflix knop).
Je schrijft source+OK tegelijk ingedrukt, en code(s) invoeren. In de instructie op de de site Afstandsbediening afstemmen of koppelen: volg de stappen | KPN wordt alleen over de Source knop gesproken. Ik ga proberen.

Groet, 


Beste Dennis,

We hebben idd de afstandsbediening waar je het plaatje van stuurt (met de Netflix knop).
Je schrijft source+OK tegelijk ingedrukt, en code(s) invoeren. In de instructie op de de site Afstandsbediening afstemmen of koppelen: volg de stappen | KPN wordt alleen over de Source knop gesproken. Ik ga proberen.

Groet, 

Uitgeprobeerd: tegelijk source en OK knop indrukken en ingedrukt houden, code intoetsen, na paar sec gaat rode lampje branden. Rode lampje blijft branden bij loslaten en indrukken ffwd. Bij indrukken OK gaat rode lampje uit en flitst goene lampje kort aan. Testen werking knop TV (aan/uit) li-boven.
Herhaald voor alle 14 codes, helaas zonder dat de iTV ontrvanger de TV kon aan/uit zetten.

Klopt mijn beschrijving met de juiste handelingen en/of zijn er nog andere tips?

Groet, René


Sla ffwd en ok over.

Source en ok -> rood lampje -> code -> tv knop


@rene_kolpa 

 


@DennisA78 en @Hoopvol , dank voor de aanvullingen, ik ga later vandaag weer proberen😎


Goedemorgen, nogmaals geprobeerd, met de aanwijzingen van gisteren: 

  • source+OK 5 sec tot rode lampje brandt
  • code invoeren, rood lampje knippert 2x
  • OK, groene lampje flitst 1x
  • TV-knop

Kennelijk is deze procedure goed; want bij code 328 reageert de TV op de TV-knop door uit te gaan, maar ‘aan’ zetten van de TV met deze knop werkt niet, en ook reageert de TV niet op de volume knoppen. Andere codes hebben geen effect.

Mocht iemand nog verdere suggesties (of alternatieve codes) hebben, hoor ik dat graag!


Hoi @rene_kolpa 

@DennisA78  heeft vergeten te vertellen dat je de laatste keer NA de TVknop nogmaals op OK moet drukken om de code te bevestigen.

  • source+OK 5 sec tot rode lampje brandt
  • code invoeren, rood lampje knippert 2x
  • OK, groene lampje flitst 1x
  • TV-knop
  • OK

Hoi @rene_kolpa 

Je hebt vergeten de laatste keer NA de TVknop nogmaals op OK te drukken om de code te bevestigen.

Goedmorgen Huistijger, dank voor de suggestie. Procedure aangepast met code 328 (de meest waarschijnlijke):

  • source+OK 5 sec tot rode lampje brandt
  • code 328 invoeren, rood lampje knippert 2x
  • OK, groene lampje flitst 1x
  • TV-knop → TV gaat uit
  • OK, groene lampje flitst 1x
  • TV-knop → TV gaat niet aan :(

Helaas nog niet dè oplossing.


Hoi @rene_kolpa 

@DennisA78  heeft vergeten te vertellen dat je de laatste keer NA de TVknop nogmaals op OK moet drukken om de code te bevestigen.

  • source+OK 5 sec tot rode lampje brandt
  • code invoeren, rood lampje knippert 2x
  • OK, groene lampje flitst 1x
  • TV-knop
  • OK

 

 

Ik ben niks vergeten.

  • Source + ok
  • Code intoetsen 
  • Tv knop

Moet voldoende zijn om te werken.

Als de tv wel uitgaat maar niet meer aan, dam is het niet de juiste code.