Skip to main content

Ik heb een nieuwe Philips tv (43PUS7607/12) ontvangen die ik bij een nieuw abonnement heb gekregen. Het lukt mij echter niet om de AB (D3) op een juiste manier te koppelen. Wat niet werkt is dat als de tv lang uitstaat ik eerst via de Philips AB de tv moet aanzetten en dan de bron (in dit geval HDMI1) moet selecteren voordat ik de AB van de KPN kan gebruiken. Welke code moet ik gebruiken? Ik heb nu 525 gebruikt.

Met de oude D3 afstandsbediening werkt bronkeuze op een moderne Philips niet. Bronkeuze kan je wel activeren, maar daarna keuze maken en bevestigen lukt niet. Toch?


Ik moet eerst met de Philips AB de bron selecteren en kan dan met de KPN AB de normale functies selecteren. Helaas wordt de bron niet bewaard waardoor ik dit morgen weer moet doen.


. "Helaas wordt de bron niet bewaard waardoor ik dit morgen weer moet " 

Heb je bij de Philips wel ingesteld dat ie aan moet gaan op de hdmi ingang waar de ontvanger in zit? Bij de Philips van mijn moeder uit 2022 moest dat ingesteld. Standaard is 'tv' de coax waar geen signaal op staat. 


Alles gecontroleerd maar nergens is dit vast in te stellen.


Dan weet ik het ook niet. De Philips van mijn moeder (uit 2022 dus) gaat aan op de hdmi ingang waar ie op uitgezet is. Stand-by. 

Of maak je de boel geheel stroomloos?


De spanning blijft er gewoon op staan. Hopelijk weet de KPN nog een oplossing.


Hier staat kpn los van. Het zit in je Philips dat ie niet aan gaat waar ie op uit gaat.

Maar je kan gewoon de nieuwste afstandsbediening aanvragen. Daarmee kan je wel de ingang van de Philips aanpassen. Met de D3 afstandsbediening lukt dat niet. 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm .


Dank voor de tip Peter, ik de nieuwe AB inmiddels besteld. Dank voor je tijd!


Helaas, nieuwe AB ontvangen en werkt nog slechter dan de vorige. Wellicht nog een optie om de setup box te vervangen.

 


Definieer slechter. Op de ontvanger? 

Voor een Philips heb ik 9 van de 10 x code 326 nodig. (als ik mensen in mijn omgeving ermee help).

Andere ontvanger? Voor de 5202 is maar één type afstandsbediening beschikbaar. De andere ontvangers werken ook met de T4H maar dan de IR versie met witte onderkant.

Ergo: er is geen andere afstandsbediening. Afstandsbedieningen en ontvangers worden los van elkaar geleverd. Alle kpn ab's werken op alle kpn ontvangers.

Vanuit KPN is alleen de T4H ab nog leverbaar.

Nota Bene: Aan/uit en volume is toch genoeg voor je tv i.c.m. de tv ontvanger?

Mijn moeder doet ook alleen dát met haar D3 ab (1 jaar oude Philips). Voor bronkeuze (voor de BRD speler o.a.) en de Viaplay app gebruikt ze gewoon de Philips ab.

Want als je bron verandert heb je toch vaak weer de originele afstandsbediening nodig.


Heb zelfde probleem. Al een oplossing.  Tv uit kan wel via afstandsbediening kpn. Maar Tv aan lukt niet. Afstandsbediening philips nodig.


Tv uit kan wel via afstandsbediening kpn.

Dat is gek, @Davy 1 . Het is exact dezelfde IR code uiteraard. (zelfde knop)

Al één van de andere instelcodes voor Philips gebruikt? Er zijn er meerdere.

Zie http://kpn.com/ab .


Beste Peter,

 

Via Philips te horen gekregen dat de tv niet in te stellen is op een bepaalde hdmi poort voor de tv. Heb in overleg met hun een aantal opties geprobeerd maar helaas zonder het gewenste resultaat. Ik wordt weer terug verwezen naar de KPN .


Hoi, @Wim2109 

Issue 1

Via Philips te horen gekregen dat de tv niet in te stellen is op een bepaalde hdmi poort voor de tv.

Mijn moeder heeft een prachtige Philips met Android-TV. Die gaat aan op de hdmi poort waar ie op uit gezet wordt. Zij heeft de kpn ontvanger op hdmi 1. Daar gaat de tv dan ook weer op aan.

De Philips tv's die via kpn komen hebben geen Android maar Saphi. Daar ken ik het menu (instellingen) niet van.

Bij mijn moeder is de tv geplaatst door de lokale handelaar. Geen idee of deze daar een instelling voor gebruikt heeft.

Issue 2

Met de nieuwe afstandsbediening, die ik van thuis had meegenomen. kon ik de Philips van mijn moeder prima bedienen met de functies die de kpn afstandsbediening daarvoor ondersteunt. Dus tv aan en uit en hdmi ingang kiezen.

Overige zaken met de tv als het Android-TV menu en de apps daarin gebruiken moet natuurlijk met de Philips afstandsbediening. De afstandsbediening (afb. 3) was ingesteld met code 326 als vermeld en uitgelegd in dit pdf document.