Skip to main content

hallo,

ook ik heb een probleem.

heb gisteren een nieuwe smarttv gekocht krijg alleen de met de kpn afstandsbediening niks ingesteld geluid werkt niet zenders wel. alle codes geprobeerd maar niks werkt. Ik heb nog wel een ontvanger motorolla VIP 1853 zou deze verouderd zijn ook werkt netflix niet op de tv.

hoor graag van u

 

vriendelijke groet

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @willempje1 

In deze gloednieuwe Samsung zit in diens eigen apps (Smart-tv tenslotte) ook een app voor Netflix. Uiteraard te gebruiken met de bij de tv zelf geleverde afstandsbediening.

Verder is de 1853 al behoorlijk oud/verouderd. Wordt ook al 6 jaar niet meer uitgegeven. Je kunt deze omruilen via kpn.com/omruilen.

Wat het bedienen van het volume en aan/uit van de tv met de kpn afst.bed. betreft… heb je nog de hele oude afst.bed. met de de groene knoppen?


de afstandsbediening is wit maar kan de twee afstandsbedieningen niet met elkaar koppelen alle code s van de telfort afstandsbediening C3 werken niet. 

en in het menu van de televisie werken ook heel veel onderdelen niet met gebruik van de samsung afstandsbediening. Word er een beetje moedeloos van.

Kan in deze televisie een kaart worden geplaats inplaats van een kastje (ontvanger).

 


de afstandsbediening is wit

Alle ab's van kpn/telfort zijn voor interactieve tv wit. De allereerste uit 2006 (KPN MINE TV) was al wit.

afstandsbediening C3 werken niet. 

Deze ab, de C3, is tot eind 2013 verstrekt. Deze zal inderdaad niet werken met moderne TV's. Dan zul je echt de nieuwe Tech4home afstandsbediening moeten hebben. Bel even naar Telfort als je huisaansluiting nog niet is omgezet via 0900-9596 (standaard kosten).

Kan in deze televisie een kaart worden geplaats inplaats van een kastje (ontvanger).

Nee, een CI+ module kan alleen i.c.m. DVB-C en S. KPN werkt met IPTV. Maar in Samsung televisies v.a. bouwjaar 2017 zit wel de KPN ITV app, waarmee je zonder ontvanger kan kijken.


Goedemiddag @willempje1 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Ik zie dat @PeterG je al van de nodige en nuttige informatie heeft voorzien. Telfort zal binnenkort worden omgezet naar KPN maar tot die tijd kun je nog bij Telfort aankloppen voor hulp. Het lijkt me in eerste instantie het belangrijkst om er voor te zorgen dat je het nieuwste type afstandsbediening ontvangt. Ik verwacht dat deze in combinatie met je nieuwe smart tv 'gewoon' gaat werken. De VIP 1853 is inmiddels wel verouderd en inderdaad niet geschikt voor Netflix. Kun je eens kijken of het lukt deze om te ruilen via het linkje uit @PeterG zijn eerste bericht (kpn.com/omruilen)? Mocht dat onverhoopt niet lukken dan zou ik je willen adviseren om dit bij Telfort aan te kaarten zodat zij er voor kunnen zorgen dat je een nieuwer type tv ontvanger krijgt.


Hallo Peter,

Hartelijk dank voor je reactie, heb vandaag een andere ontvanger ontvangen van het type (Arris) weet niet of dit de nieuwste is die voor mijn smarttv samsung UHD 7 serie geschikt is. De afstandsbediening heb ik nog niet binnen maar of ze de nieuwste afstandbediening sturen die geschikt is moet ik afwachten. Ik sluit dus pas alles opnieuw aan als het binnen is.

 

Nogmaals hartelijk dank voor je reactie dit stel ik zeer op prijs.

 

vriendelijke groet

Willempje1

 


Oh sorry ik bedoel moderator JanZ voor het bericht hierboven


Geen probleem en graag gedaan @willempje1 :) Mocht je onze hulp nog nodig hebben, laat het ons dan vooral weten!


De afstandsbediening heb ik nog niet binnen

Wel apart dat de Tech4home met zilveren ring (de Bluetooth versie dus) niet bij je Arris vip5202 is geleverd.

Misschien dat @JanZ_  hier nog wat in kan betekenen?


De afstandsbediening heb ik nog niet binnen

Wel apart dat de Tech4home met zilveren ring (de Bluetooth versie dus) niet bij je Arris vip5202 is geleverd.

Misschien dat @JanZ_  hier nog wat in kan betekenen?

Ik hoop het @PeterG :) Als @willempje1 nu nog klant is van Telfort ben ik bang dat dit alleen via Telfort gaat lukken maar ik kijk het graag na. @willempje1 ; zou je jouw forumprofiel in willen vullen? Heel misschien dat ik via een omweg iets kan regelen!


Hallo @willempje1 .

Welke Arris heb je binnengekregen? Als dat de 2952 is dan krijg je niet standaard een nieuwe afstandsbediening. Zelfs de oude MINE ab uit 2006 werkt dan nog… op de ontvanger.

Vraag dan alsnog ook een nieuwe afstandsbediening aan. Dat is via deze tool gratis!

De oude afst.bed. houdt je. Die hoeft KPN niet terug. (reserve bv)

Ik heb nu zo'n vermoeden dat je de 2952 hebt gekregen namelijk. Zeker als je geen Hussel abonnement hebt.

@JanZ_ :wink:


Ik heb mijn forum profiel aangepast.

En ja ik heb de VIP2952 V2 ontvangen (er zat geen afstandsbediening in de doos en de bestaande afstandsbediening met de code C3. Deze werkt niet voor de kanalen moet ik de afstandsbediening de witte afstandsbediening C3 gebruiken en om de tv harder te zetten moet ik de afstandsbediening die geleverd is bij de TV. heb alle codes doorgelopen zowel van de afstandsbediening C3 als de D3 geen enkele code reageerde.

Ik ben erg blij met jullie klantvriendelijkheid. Dank je wel

vriendelijke groet


hallo Jan 

Zoals je mij meldde probeer ik via jouw link een nieuwe afstandsbediening aan te vragen????

 

Vraag dan alsnog ook een nieuwe afstandsbediening aan. Dat is via deze tool gratis!

 

daar krijg ik volgende melding

van welke TV ontvanger is je afstandsbediening defect?

 

Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

vriendelijke groet


Dat was Jan niet, maar goed….:wink:

@JanZ_, wil je willempje1 van een nieuwe afstandsbediening voorzien? Een gewone IR versie voor de Arris 2952 dus.


Een nieuwe afstandsbediening is onderweg hoor 🙂 Zelf kon ik dit niet regelen omdat @willempje1 zijn abonnement nog onder de vlag van Telfort valt maar een collega van me die ook voor Telfort werkt, heeft het meteen geregeld. Met een beetje geluk is de nieuwe afstandsbediening er morgen al en deze zal gewoon met de post komen!


Toppers, die van KPN én Telfort!

Nieuwe instellen voor de TV (voor volume, TV aan/uit en source):

Houdt de source en OK-knop ingedrukt totdat rode ledje brandt (na ca 5 sec.)
Typ code 270 in (die werkt op mijn Samsung uit 2019 ook op die uit 2009).


Bedankt voor de mooie woorden @PeterG en uiteraard voor je (altijd) goede input!


hallo heren,

Ben nu al blij met al jullie feedback. Ik wacht even de afstandsbediening af dan zal ik jullie laten weten of het gelukt is.

 

 


Fijn om te lezen @willempje1 en uiteraard graag gedaan 🙂 Mocht je er met de nieuwe afstandsbediening onverhoopt niet uitkomen dan horen we graag weer van je!


geachte heren,

Helaas moet ik meedelen dat ik de beloofde afstandsbediening nog steeds niet binnen heb.

ben ook bij verschillende afhaalpunten langs gegaan (post nl bij de plus en dhl in Moerkapelle)

ook in mn eigen postvak op het chaletpark is niks  binnen gekomen.

Naar welk adres is het verstuurd????

 


De afstandsbediening wordt verstuurd naar het adres waar het abonnement op staat. Dat is ook de enige plek waar een losse decoder gebruikt kan worden.
Het is een brievenbuspakketje.


hoi Peter heb helaas nog niks binnen. Ik ga het afwachten.

dank je wel


Hoi @willempje1 , ik heb net weer contact gehad met een collega van Telfort en die verzekert me dat er deze week nog een nieuwe afstandsbediening bij je moet arriveren! Excuses voor het ongemak en het feit dat dit langer duurt dan gewenst.


de afstandsbediening is door een van de buren op het juiste nummer Bredeweg (66B) in de bus gedaan.

Maar Telfort kon destijds de extra nummer toevoeging niet kwijt in het systeem vandaar dat ze het op nummer 66 D5 dat is het aansluitpunt hebben gezet. Normaal maakt dat niet uit maar in dit geval dus wel. Ik hoop dat KPN dat in de toekomst wel goed in het systeem kwijt kan.

vriendelijke groet


Goed om te lezen @willempje1 en bedank je de buren ook even namens mij 😉 Ik ga er vanuit dat dit in de toekomst goed/beter zal gaan en anders hebben we altijd nog je klantnummer. Op die manier kunnen we je klantdossier er altijd bij pakken. 


Reageer