Skip to main content

Het lukt me niet om de afstandsbediening te koppelen met ons nieuwe tv toestel ( nokia 5000a ). Ik heb  al code 328  ( welke de code zou moeten zijn ) en alle andere codes  bij nokia model onbekend geprobeerd,

Hallo @gerd ghijsen! Welke afstandsbediening probeer je te koppelen? 


De witte afstandsbediening (d3)


Gezien ik het serienummer niet heb, kon ik niet zien welke code werd aangeraden. Jij schrijft 328. Gek dat die code niet wordt weergegeven bij codes voor Nokia (zie hieronder):point_down:

 

Ik heb nog even naar een andere lijst met codes gekeken waar 328 wel op vermeld staat. In die lijst zitten nog een aantal codes. Kun je deze eens proberen? 

015 - 021 - 047 - 052 - 079 - 108 - 230 - 309 - 312 - 322 - 328

Hopelijk krijg je de tv met een van de bovenstaande codes wél gekoppeld aan de afstandsbediening :blush:


Gezien ik het serienummer niet heb, kon ik niet zien welke code werd aangeraden. Jij schrijft 328. Gek dat die code niet wordt weergegeven bij codes voor Nokia (zie hieronder):point_down:

Ik heb nog even naar een andere lijst met codes gekeken waar 328 wel op vermeld staat. In die lijst zitten nog een aantal codes. Kun je deze eens proberen? 

015 - 021 - 047 - 052 - 079 - 108 - 230 - 309 - 312 - 322 - 328

Hopelijk krijg je de tv met een van de bovenstaande codes wél gekoppeld aan de afstandsbediening :blush:

Mooi speurwerk @Lisa ,

Zou code 079 de oplossing zijn voor het probleem? 
 

079 staat voor Zoetermeer, de ICT-stad van Nederland. Daar worden oplossingen bedacht. 😎


Helaas geen enkele code werkt. Bedoel je het serienummer van de tv of de afstandsbediening?


Jammer. Ik bedoel het serienummer van de tv. Reageert de tv helemaal niet op de afstandsbediening? 
Wat ik me afvraag: reageert de afstandsbediening goed op het proces? LED-lampje brandt wanneer die moet branden, maar zodra je de ‘UIT’-knop gebruikt om te testen of de tv reageert op dit verzoek, lukt dit niet? 

 


Hierbij het serienummer. Bij het koppelen van de codes heb ik de stappen gevolgd zoals beschreven in het menu, dus de stopknop indrukken totdat het lampje op de afstandsbediening 2x rood knippert. Vervolgens de 3 cijferige code en dan de tv uit knop ( linksboven op de afst bediening ) ingedrukt houden. Vervolgens zou dan de tv moeten uitschakelen, helaas met de beschreven kodes nog niet gelukt 


misschien is de tv te nieuw voor de wat oudere d3 afstandsbediening.Probeer eens een nieuwere afstandsbediening.Die kan je hier   gratis bestellen.


@gerd ghijsen Ik zie dat je een nieuwe AB besteld hebt. Ik ben benieuwd of je die al ontvangen hebt en of je die gekoppeld krijgt. Hoor graag!:blush:


Het is gelukt om met de nieuwe afstandsbediening te koppelen met de kode 646


fantastisch!


Het  is me al bij 2 verschillende Nokia TV's gelukt de KPN afstandbediening te koppelen met code 646.

Dit betreft de TV modellen  FNE32GV210 en model QN43GV3151,

Alle functies werken correct,


Bedankt dat je even bevestigt dat deze code bij jou ook goed werkt @Jan Ophoff 😊