Skip to main content

Hoi,

Onlangs heb ik de Philips 43PUS8007 (2022) aangeschaft en heb ik de KPN afstandsbediening gekoppeld (model zie afbeelding). Nu is dit tot op zeker hoogte gelukt, maar enkele functionaliteiten van de KPN-afstandsbediening werken niet, zoals aanzetten (vanuit standby) (uitzetten gaat weer wel) en de source knop. Vervelend, want hierdoor zijn toch 2 afstandsbedieningen nodig.

Ik heb de gebruikelijke koppelmethode al geprobeerd (https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm), ook de stappen herhaald. Maar toch krijg ik niet alle knoppen werkend.

Wat nu te doen?

Groet,
Kristiaan

 

model afstandsbediening

 

Inmiddels is het gelukt om alle functionaliteit gekoppeld te krijgen. Ik ben aan de slag gegaan met de koppelcodes en met code 326 is het gelukt!

Nu heb ik een ander probleem. Waarschijnlijk heeft dit met de Philips-instellingen te maken, maar toch. ;-)
Ik heb op mijn televisie de Sonos aangesloten via de optische audio adapter. Hier heb ik voor gekozen omdat ik alle HDMI poorten ergens voor gebruik. Nu heb ik op mijn toestel de instelling zo als op afbeelding 1 en 2.
 

1
2

Voorheen, bij mijn vorige Samsung-toestel, kon ik mijn met KPN-afstandsbediening via het toestel de volume regelen uitgestuurd naar de Sonos. Als ik nu het volume wil regelen, krijg ik deze melding (afbeelding 3):
 

3

Wat moet ik doen om het geluid via mijn toestel te kunnen regelen?


Inmiddels is ook dit gelukt.
Dankzij de tips elders op het forum, heb ik via de Sonos-app de KPN-afstandsbediening gekoppeld aan mijn Sonos-systeem. Top.
PS. Enige nadeel is als ik steeds het volume wil regelen, dit wel werkt, maar de melding (van afbeelding 3) tevoorschijn komt….🙄


@Kristiaan1984 super tof dat het gelukt is alles in te stellen. En al helemaal complimenten dat je het antwoord hier ook nog hebt laten weten! Ik zal het topic voor je sluiten. 🙂


@Kristiaan1984 mag ik vragen hoe u volledige functionaliteit heeft kunnen verkrijgen? Heb dezelfde koppelcode (326) gebruikt maar helaas doet hij het nog altijd niet behalve dan de volume, source en aanknoppen. Alvast bedankt!


@Dylan Kantas Ik heb één voor één de codes gebruikt die bij mijn betreffende tv-toestel horen van deze link:

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925

Uiteindelijk was voor mij 326 de juiste. Maar dat kun je per code instellen en bekijken.


Mag ik misschien vragen hoe dat moet? Ben hier nog niet bepaald bekend mee! Iig hartelijk dank voor uw antwoord!


Check de link even die ik je hierboven stuurde, daar wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.


005 208 270 326 440 566 691 772 

 

Al deze codes heb ik geprobeerd en kreeg alleen bij 326 verbinding. Maar ook helaas maar tot op zeker hoogte. Zoals ik al benoemd had was dat alleen de aan knop source en volume. 


@Dylan Kantas Ik heb één voor één de codes gebruikt die bij mijn betreffende tv-toestel horen van deze link:

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925

Uiteindelijk was voor mij 326 de juiste. Maar dat kun je per code instellen en bekijken.

Allemaal netjes gevolgd maar helaas geen verbetering


@Dylan Kantas Vervelend, dan kan ik je niet verder helpen. Veel verstand heb ik er ook niet van. Sorry.

Misschien kan @Bram_ iets voor je betekenen, of elders op het forum je vraag stellen.


@Dylan Kantas Vervelend, dan kan ik je niet verder helpen. Veel verstand heb ik er ook niet van. Sorry.

Misschien kan @Bram_ iets voor je betekenen, of elders op het forum je vraag stellen.

Oke helaas. In ieder geval mijn dank!