Skip to main content

Beste lezer , vorige maand voor €33,- met kpn gebeld , nieuwe afstandsbediening gekregen , nieuwe tv ontvanger gekregen. 

Tv probleem opgelost,  thx 

Mijn afstandsbediening krijg ik niet gekoppeld?? Alle mogelijkheden 2x uitgevoerd via jullie site .

Tv is - Metz  cosmo 43     uit 2017

Alvast bedankt

Ik zou het heel erg waarderen als ik antwoord zou krijgen ??


Ik zou het nog steeds waarderen om antwoord te krijgen .


Hoi @Rayke, ten eerste, KPN heeft een gratis telefoonnummer; 0800 0402

Welke afstandsbediening heb je? 

Heb je ook deze lijst met stappen en codes geprobeerd?

Er staan een heleboel codes van Metz, dus het zou moeten lukken. 

 


Heel fijn , ik heb n nieuwe afstandsbediening gekregen ( nr2  hele witte) codes ind al meerdere keren geprobeerd. 

Helaas zonder suc6. 

 


@Rayke, heb je het echt als volgt gedaan? Want 1 van de onderstaande 3 cijferige codes moet toch werken?

 

005 079 093 100 101 102 186 188 191 228 297 381 391 392 401

 

Begin met de eerste code.

2. Druk 5 seconden gelijktijdig op de source en OK knop .

Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.

3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op de OK knop

4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) 

en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.

• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.

• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

 


Beste Anneke-Anne , eerst dacht ik dat het aan mezelf lag , dus niet . Weer woord voor woord,  stap voor stap uitgevoerd.  Niks d'r van . 

 

Kan het niet aan instellingen van de tv liggen ??

Ook  al Gezocht 


Misschien heeft @PeterG of @Noordzee nog een idee. 
Heb je misschien nog een tweede KPN afstandsbediening liggen om te koppelen en te testen?

Het zou me verbazen, maar misschien is de afstandsbediening defect. @Alexandra 


Ik heb helaas geen oude afstandsbediening meer


De énige functies voor het tv-toestel met de ab van KPN zijn: TV aan/standby; volume en bronkeuze (source).

@Anneke-Anna  heeft het bijna 24 uur geleden prima uitgelegd. Dat ga ik niet nogmaals doen want dat wordt dan gewoon woordelijk hetzelfde.

Als het écht niet lukt zit er niets anders op de voor de TV diens eigen ab te gebruiken en voor de TV ontvanger de ab van KPN.

Houdt de source en OK knop gelijktijdig (ca. 5 sec) ingedrukt totdat rode led brandt; voer eerste code in en ná 2 x knipperen rode led druk op OK (!) om op te slaan. Probeer de ab. Werkt 't dan ben je klaar, anders zelfde handelingen met volgende code (zie bericht Anneke-Anna).

 


Beste PeterG , Anneke-Anna heeft het indd prima uitgelegd ( hetzelfde als op de kpn site) en ik heb echt geen 2 linkse handen . 

Deze tv komt uit Duitsland,  kan het daar aan liggen ? N tv instelling wellicht?? 


N tv instelling wellicht?? 

Nee. Het zijn (zouden moeten zijn) gewoon de InfraRood signalen die de tv ook van zijn eigen afst.bed. krijgt als je die hanteert. Reageert ie daar wel op?

En ik "vrees” dat het dan toch dat laatste (de meegeleverde afst.bed.) wordt voor tv aan/uit en volume en de rest met de afst.bed. van kpn v.d. ontvanger.

Deze tv komt uit Duitsland

Why? In Nederlandse (web)shops wordt dit merk idd niet verkocht. (gecheckt: mediamarkt, bol en coolblue)


Dan zal ik het met 2 afstandsbedieningen moeten doen helaas . 

 

Why !  ,  mijn Duitse vader is helaas overleden en wilde deze tv niet aan de straat zetten . 


Oh, gecondoleerd. En begrijpelijk.

Alleen Duitse sites op zoeken op dit merk via Google:
https://www.google.com/search?q=Metz+cosmo+43