Skip to main content

Hoi. Ik heb deze afstandsbediening die ik niet gekoppeld krijg aan mijn TV:

De TV is een Salora LED2226FHDVXWH. Ik heb de PDF gedownload met codes per merk, en alle codes geprobeerd voor Salora (005 079 088 117 118 120 148 312 328) en Luxor Salora (166). Ook alle 10 snelcodes geprobeerd.

Ik zei tegen de installatiemonteur: geen probleem. Dan maar de TV aan-/uitzetten met zijn eigen afstandsbediening. Maar ik ontdekte later dat het volume regelen ook zo moet, en dat is toch iets minder grappig. :-)

Wat kan ik nog meer proberen? Is Salora misschien een submerk van een ander merk waarvan ik de codes nog kan proberen? Als het echt niet kan, ook geen probleem.

Ik las in een ander forumtopic een trucje waarbij de afstandsbediening alle codes langsgaat terwijl je de TV-knop indrukt: op het moment dat de TV uitschakelt laat je de knop los zodat de afstandsbediening zich instelt op de juiste code. Die truc geldt niet voor mijn afstandsbediening lijkt het. Kan die van mijn ook zoiets?

Welkom @Weizen 

Zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-koppelen-salora-490339#post922316

Probeer  ook eens code 637?


Dank je @Tycha voor je snelle reactie!

Dat forumtopic had ik nog niet gelezen, dank je. Helaas helpt code 637 ook niet.

Ik lees daar dat Salora een lastige is, dus ik ga er vanuit het niet mogelijk is. Geen probleem; ik ben super tevreden met mijn nieuwe KPN abonnement. Uiteraard hou ik eventuele verdere reacties in de gaten.

Ik heb weleens een Samsung of LG gezien waarbij het instellingenmenu sterk leek op dat van mijn Salora. Ik denk dat Salora televisies (of onderdelen daarvan) gebruikt van “echte” merken. Mijn vermoeden wordt versterkt doordat het beeldscherm in kwaliteit allerminst onder doet voor high-end merken uit die tijd (2012).

Met dat in gedachten zou ik alle 1000 koppelcodes kunnen uitproberen, maar dat is niet echt een bezigheid waarvan je ‘s morgens wakker wordt en denkt: “Heerlijk, vandaag ga ik eens codes 300 t/ m 599 uitproberen.” 😃 Dus vandaar dat ik nog steeds nieuwsgierig ben of zo’n truc waarbij je automatisch alle codes langs gaat bij mijn afstandsbediening ook beschikbaar is.


Hey @Weizen, welkom bij KPN én op ons forum 🙂 Leuk dat je onze community een vraag stelt. Hier vind je veel deskundigen die de juiste kennis in huis hebben. Jammer dat de code die Tycha hier aandraagt niet werkt :(

@KeesYagi, heeft ook wel ervaring met Salora. Heb jij misschien nog een suggestie?    


Reageer