Skip to main content

ik heb een wiite afstandsbediening van kpn maar hij kan het geluid van mijn tv dat is een sharp niet vinden

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

heb een afstandsbediening van  sharp alleen  het geluid doet het niet


Hoi @huis10, welkom bij ons op het forum. Om de volumeknoppen te kunnen gebruiken moet de afstandsbediening ingesteld worden op jouw tv toestel. Heb je dat al geprobeerd?

Als je dat nog niet gedaan hebt kan je de stappen op deze pagina volgen, daar kan je het model afstandsbediening aanklikken en daarna de stappen volgen. Werkt het volume daarna?


dat staat goed  hij  doet het nog niet mijn tv is een sharp


Sharp is het merk inderdaad, op die pagina wordt ook gevraagd naar het modelnummer. Dat is wat anders dan het merk, nadat je die ingevuld hebt komen er een aantal code's in beeld waarmee je voor dat specifieke model kunt koppelen.


Waar moet ik dat invullen dan op welke pagina moet ik dan zoeken


Als je op onderstaande link klikt kan je jouw model afstandsbediening kiezen. Daarna komen de stappen die je kunt volgen vanzelf in beeld :slight_smile:

stappen op deze pagina

 


dat heb ik al  zovaak gedaan alleen ik moet het model nr ergens in vullen maar op die site lukt dat niet


wat is het model dan LC-24CHF401X  of   lc-24DHF401X  OF   LC-24CHF4012E  zoek daar eens codes bij


Dat staat op dedoos


Heb je al een oplossing gevonden


Op de link die ik je gaf worden ook verschillende modellen afstandsbediening genoemd, voor verschillende modellen zijn verschillende stappen. Ik weet niet welk type afstandsbediening je precies hebt, heb je die wel aangeklikt op die pagina? Als je daarna het merk invult zal de vraag komen voor het model. Wat gebeurt er precies als je dat modelnummer invult?

Houd er overigens ook rekening mee dat dit een forum is, het is geen chat waar je meteen een antwoord krijgt :slight_smile:


Heb  de eerste afstandsbediening achter kant zwart op die  druk ik op de computer maar ik krijg alleen code 8 voor sharp en verder wel meer meer codes alleen ik kan mijn  model nr daar niet invoeren


Bij dat type afstandsbediening wordt er inderdaad niet gevraagd om het model, bij bijna elk ander type wel toevallig. Als code 8 niet werkt zijn er nog een paar andere die je kunt proberen: 045, 328, 352 of 366. Geven die een ander resultaat?


Moet ik dan eerst mijn afstand

Sbediening ontkoppelen  of lukt dat zo


Want ik snap er niets meer van


Als ik je goed begrijp is de afstandsbediening nu nog niet gekoppeld, dus is er ook nog niets te ontkoppelen. Als je de stappen gewoon nog eens doet, met de extra code's zal de afstandsbediening zichzelf proberen te koppelen.


Volgens mij is hij wel gekoppeld aan de tv want we kunnen wel zappen.van zende rt naar zender


De zenders gaan via de tv-ontvanger, dat staat los van de tv. Dat werkt zelfs als er geen tv is aangesloten op de ontvanger. Het koppelen aan het tv toestel is voor de functies die op de tv zelf gebeuren, zoals het volume en het toestel aan/uit zetten. Die knoppen werken nog niet, daarvoor kan je die stappen doorlopen.


Heb de nrs geprobeerd  die jij mij hebt toegestuurd  rode lampje knippert wel maar toch  doet het  geluid het niet ra ra hoe kan dat ik weet het ook nietmeer


Als het ook met al die code's niet lukt kan het zijn dat de afstandsbediening niet op dat specifieke toestel afgesteld kan worden. De volumeknoppen kunnen we dan niet instellen, voor het volume kan je dan de originele afstandsbediening van Sharp blijven gebruiken. De zenders en menu's gaan wel via onze afstandsbediening.