Skip to main content

Mijn afstandsbediening werkte goed. Tot het moment dat ik probeerde de homecinema er aan te koppelen. Toen deden ineens de volume knoppen voor de LG tv het niet meer. Ik heb beide stappen plannen al 20x geprobeerd maar geen succes. Ik krijg het niet meer aan de praat. Enige mogelijkheid om volume te wijzigen is het stappen plan. Na de vooruitspoelknop 3 keer drukken heeft ie de juiste frequentie en kan ik het volume wijzigen. Zodra ik de setting bevestig doet ie weer helemaal niets behalve de tv aan en uit zetten en zappen. Maar dus geen overige functies zoals geluid. 

 

Volledigheidshalve, het resetten van de afstandsbediening heb ik ook meerdere malen gedaan. . 

Hi, welkom op het forum.

Toen deden ineens de volume knoppen voor de LG tv het niet meer.

Dát kan kloppen. Als je 'm instelt voor de soundbar dan zijn de volume knoppen dáárop ingesteld en niet meer op je televisietoestel. Wel nog de tv aan/uit en bronkeuze, want alleen volume kan ingesteld worden voor home cinema.

Het is dus óf het volume van je tv ermee bedienen óf van de soundbar. Niet beide.


Dank @PeterG kan je me ook vertellen hoe ik de soundbar ontkoppel? Die gebruiken we zelden dus de grote voorkeur heeft om gewoon de tv en het tvgeluid ermee te bedienen. 


Gewoon de afstandsbediening resetten en daarna de TV opnieuw instellen.

De afstandsbediening reset je door rood+blauw en daarna op OK te drukken.


Top, er was me eerder verteld dat rode en blauwe knop de afstandsbediening zouden resetten. Maar dat je dat moest bevestigen met OK was niet verteld. Nu heb ik 'm gereset en toen de afstandsbediening opnieuw gekoppeld en alles werkt weer 😎😃. Dank!

 

Ik wilde trouwens het antwoord van @PeterG en van @martijn197108 aanduiden als beste antwoord, maar blijkbaar kan je er maar 1 kiezen... De combi heeft me verder geholpen. 

 


Top!

 

Â