Skip to main content

Al een paar maanden zit ik met het probleem dat de afstandsbediening niet meer gekoppeld krijg met de TV+ box. Ik heb volgens mij alles al geprobeerd en dik een uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen.

Uiteindelijk een nieuwe afstandbediening gehad, maar het koppelen met de TV+ box werkt nog steeds niet. Factory reset (box en afstandsbediening), box opnieuw opstarten, etc. Niets helpt. Wanneer ik de standby-knop van de box 7 seconden inhoud gaat de box gewoon uit.

Ik heb voor de time-being m'n telefoon met Google TV (afstandbediening) app in gebruik om m'n TV+ box te bedienen, maar ik begin dit beu te worden. Een andere Bluetooth afstandbediening krijg ik ook niet gekoppeld met de TV+ box. Het issue zit mijns inziens in de Bluetooth-ontvanger van de TV+ box, want de afstandbediening werkt via Infrarood wel gewoon op de TV en Home Cinema set. Ook kan ik de afstandbediening met Bluetooth koppelen aan m'n telefoon dus de Bluetooth van de afstandbediening zelf is in orde.

Ook andere Bluetooth apparaten worden niet gevonden door de box. Mijn verwachting is dat de Bluetooth-ontvanger van de TV+ box defect is. Kunnen jullie mij helpen? 

Bluetooth ontvanger is defect of iets veroorzaakt een conflict.
1) Netwerkkabel loskoppelen van Tv+ en kpn afstandsbediening koppelen met Tv+ alleen 7 en 9 indrukken zou voldoende moeten zijn om de koppeling te zien verschijnen op Tv.
2) Bluetooth stoppen en opnieuw inschakelen;
Benodigdheden een externe  muis aansluiten op
Tv+ om te navigeren nadat Bluetooth is gestopt.
Instellingen > Apparaat > Apps > Alle apps bekijken > Systeem-apps weergeven > Bluetooth/ Bluetooth MIDI > Gedwongen stoppen.
Herstart Tv + > stekker uit/in stopcontact > afstandsbediening kpn opnieuw koppelen > Instellingen >Afstandsbediening en accessoires > Accessoires toevoegen > 7 en 9 ingedrukt houden tot kpn op beeld verschijnt lukt vaak niet in 1 keer.
Afstandsbediening kpn blauwe en rode knop om te resetten en opnieuw te proberen.


Ik las in een ander topic het volgende:

 

Knop bovenop de DIW7022 minimala 7 seconde ingedrukt houden.

Daarna krijg je het scherm ab koppelen.


Bluetooth ontvanger is defect of iets veroorzaakt een conflict.
1) Netwerkkabel loskoppelen van Tv+ en kpn afstandsbediening koppelen met Tv+ alleen 7 en 9 indrukken zou voldoende moeten zijn om de koppeling te zien verschijnen op Tv.
2) Bluetooth stoppen en opnieuw inschakelen;
Benodigdheden een externe  muis aansluiten op
Tv+ om te navigeren nadat Bluetooth is gestopt.
Instellingen > Apparaat > Apps > Alle apps bekijken > Systeem-apps weergeven > Bluetooth/ Bluetooth MIDI > Gedwongen stoppen.
Herstart Tv + > stekker uit/in stopcontact > afstandsbediening kpn opnieuw koppelen > Instellingen >Afstandsbediening en accessoires > Accessoires toevoegen > 7 en 9 ingedrukt houden tot kpn op beeld verschijnt lukt vaak niet in 1 keer.
Afstandsbediening kpn blauwe en rode knop om te resetten en opnieuw te proberen.

Alles geprobeerd, meerdere malen, echter tevergeefs. Er wordt door de TV+ box geen enkel Bluetooth device gevonden, ook geen koptelefoon of ander apparaat.

Ik las in een ander topic het volgende:

 

Knop bovenop de DIW7022 minimala 7 seconde ingedrukt houden.

Daarna krijg je het scherm ab koppelen.

Het (minimaal) 7 seconden ingedrukt houden van de standby knop laat kortstondig een volledig grijs scherm zien en daarna schakelt de TV+ box zich uit. Er wordt geen scherm getoond om de afstandsbediening te koppelen.

De Bluetooth ontvanger in de TV+ box lijkt echt defect. Hoe nu verder?


Bluetooth ontvanger is defect of iets veroorzaakt een conflict.
1) Netwerkkabel loskoppelen van Tv+ en kpn afstandsbediening koppelen met Tv+ alleen 7 en 9 indrukken zou voldoende moeten zijn om de koppeling te zien verschijnen op Tv.
2) Bluetooth stoppen en opnieuw inschakelen;
Benodigdheden een externe  muis aansluiten op
Tv+ om te navigeren nadat Bluetooth is gestopt.
Instellingen > Apparaat > Apps > Alle apps bekijken > Systeem-apps weergeven > Bluetooth/ Bluetooth MIDI > Gedwongen stoppen.
Herstart Tv + > stekker uit/in stopcontact > afstandsbediening kpn opnieuw koppelen > Instellingen >Afstandsbediening en accessoires > Accessoires toevoegen > 7 en 9 ingedrukt houden tot kpn op beeld verschijnt lukt vaak niet in 1 keer.
Afstandsbediening kpn blauwe en rode knop om te resetten en opnieuw te proberen.

Alles geprobeerd, meerdere malen, echter tevergeefs. Er wordt door de TV+ box geen enkel Bluetooth device gevonden, ook geen koptelefoon of ander apparaat.

Ik las in een ander topic het volgende:

 

Knop bovenop de DIW7022 minimala 7 seconde ingedrukt houden.

Daarna krijg je het scherm ab koppelen.

Het (minimaal) 7 seconden ingedrukt houden van de standby knop laat kortstondig een volledig grijs scherm zien en daarna schakelt de TV+ box zich uit. Er wordt geen scherm getoond om de afstandsbediening te koppelen.

De Bluetooth ontvanger in de TV+ box lijkt echt defect. Hoe nu verder?

Het is  ook mogelijk om met je infrarood tv afstandsbediening tv+ te bedienen ..

Tv+ en geluidsinstallatie op Tv aansluiten en  alleen Tv afstandsbediening  gebruiken.

 


Ik wil de TV+ box kunnen bedienen zoals het bedoeld is en waar ik voor betaal. Daarbij vraag ik me überhaupt af hoe je een Bluetooth (of via USB) gestuurde box met IR wil aansturen.

Hopelijk komt er nog een reactie van een KPN'er die me wel verder kan helpen en anders ga ik wel weer met de klantenservice bellen.


Ik wil de TV+ box kunnen bedienen zoals het bedoeld is en waar ik voor betaal. Daarbij vraag ik me überhaupt af hoe je een Bluetooth (of via USB) gestuurde box met IR wil aansturen.

Hopelijk komt er nog een reactie van een KPN'er die me wel verder kan helpen en anders ga ik wel weer met de klantenservice bellen.

Het is wat je makkelijker vindt en hoe je de combinatie wilt gebruiken 

Ik gebruik Tv+ alleen om tv te kijken en apps zoals Streamingdiensten kijken  en radio luisteren doe ik op mijn Android Tv, ,mijn Philips afstandsbediening kan Tv+ volledig bedienen andersom niet ,kpn afstandsbediening kan  ambilight op een  Philips tv niet bedienen en de instellingen van een willekeurige app ook niet.( klanten met een Philips tv die ambilight willen gebruiken is genoodzaakt om Philips afstandsbediening of een app te gebruiken en gelukkig biedt kpn tv+  die mogelijkheid om een tv afstandsbediening te gebruiken)

Persoonlijke  voorkeur, ik vind mijn Philips afstandsbediening ook  mooie dan die van kpn

Om twee apparaten met elkaar te laten communiceren  via een hdmi kabel moet hdmi-cec geactiveerd worden op beiden apparaten ,dat maakt het mogelijk om een infrarood afstandsbediening te gebruiken op Tv+


Contact opgenomen met de klantenservice en ook meteen een nieuw abonnement afgesloten. Krijg volgende week een nieuwe TV+ box.


Contact opgenomen met de klantenservice en ook meteen een nieuw abonnement afgesloten. Krijg volgende week een nieuwe TV+ box.

Toen ik het topic aan het lezen was neigde ik langzamerhand naar dezelfde oplossing.

Laat je weten of met de nieuwe ontvanger wel goed werkt? 


Nieuwe TV+ box ontvangen en werkt direct met de huidige afstandbediening. “Defecte” TV+ box stuur ik terug. Bedankt voor de reacties. Case closed.