Skip to main content

Ik heb interactieve tv en afstandsbediening thuis gekregen. Bij het installeren werkt de afstandsbediening niet. Blauwe lampje blijft knipperen ( blijft hij dan bleutooth zoeken?)

 

Welke tv ontvanger heeft u? En welke afstandsbediening? Is het een afstandsbediening met zwarte achterkant? 


Jawel zwarte achterkant


En welke tv ontvanger heeft u? Had de vorige afstandsbediening ook een zwarte achterkant? 


Nee dit is nieuw .

Ik heb zon zwart kastje van kpn


Acer


Acer

Dat kan niet. KPN heeft geen Acer kastjes.

Bedoelt u Arris? Welk model? Heeft die een display? 


Sorry ja arris vip5202

 


mijn afstandsbediening van KPN koppelt niet met het Arris kastje. Witte met zwarte achterkant betreft het.

de reset en codes ook geprobeerd


Ok. Welke afstandsbediening op onderstaand plaatje heeft u nu?

De bovenste? Of de onderste?


Onderste


Hi @Marcel x, welkom hier. 

Je hebt in ieder geval de juiste afstandsbediening. 

Voor de duidelijkheid: kun je met die afstandsbediening wel zappen naar andere zenders? En reageert de televisie niet op volume en aan/uit? Of kun je helemaal niet zappen? 

Mocht je helemaal niets kunnen doen, zou je de afstandsbediening willen resetten

 


Hij doet niets ( lampjes branden wel als je op toets drukt) maar verder niets.

Resetten al geprobeerd blijft hetzelfde.

Via kpn wordt nieuwe verzonden. Afwachten of het daaraan lag


Hij doet niets ( lampjes branden wel als je op toets drukt) maar verder niets.

Resetten al geprobeerd blijft hetzelfde.

Via kpn wordt nieuwe verzonden. Afwachten of het daaraan lag

Dat was ook mijn voorstel, fijn dat er een nieuwe onderweg is. Laat je hier even weten of de nieuwe wel werkt? 

Voor nu zou je ook kunnen proberen om de ontvanger te resetten, ik besef me nu dat het ook aan de ontvanger kan liggen. Dit doe je als volgt: 

 

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan-en uitknop en wacht 30 seconden
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de aan- en uitknop
  3. Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger

Door kort op de stand-byknop te klikken kan je door het tv-menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-byknop 3 seconden ingedrukt te houden.

4. Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-byknop ingedrukt

5. De tv-ontvanger haalt de nieuwe software binnen. Dit kan 20 minuten duren

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit


Mmmm ik denk zomaar dat de fout inderdaad zit bij de tv ontvanger. Ik kan dit resetten niet uitvoeren. Aan uitknop ( ronde bovenop) doet niets

 


Mmmm ik denk zomaar dat de fout inderdaad zit bij de tv ontvanger. Ik kan dit resetten niet uitvoeren. Aan uitknop ( ronde bovenop) doet niets

 

Hmm, wat als je de ontvanger eerst 30 seconden van stroom afhaalt en het daarna opnieuw probeert? 


Jep gedaan maar dan gebeurd er verder niets.

Gaat gewoon dan aan ( groen lampje)


Hmm, dan gaan we het verder onderzoeken. Heb je toevallig meerdere ontvangers thuis? Zodat we dit kunnen testen met verschillende afstandsbedieningen en ontvangers? En zo niet: 👇

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Mmmm ik vind dit wat vreemd. Dit is een openbaar forum en dan ga ik nu al mijn gegevens invullen terwijl de kpn alles al heeft


Voor de duidelijkheid, alleen jij en ik kunnen zien wat er in je KPN profiel staat. Wij hebben inderdaad je gegevens maar zijn wettelijk verplicht om dit aan je te vragen.