Skip to main content

Ik heb een jvc tv. Mijn afstand bediening krijg ik niet gekoppeld. 

Heb een wit zwarte afstandbediening

 Ik had eerst ook kpn met witte afstandbediening toen geen probleem.  Nu wel. 

Wie kan mij helpen. 

ChantalR26 schrijft:

Heb een wit zwarte afstandbediening

Heb je de tv ontvanger ZXV8001 (met bolle witte bovenkant)? Dan is instellen van een ander merk tv dan je eerst had niet mogelijk. Met geen enkele tv (maar het merk wat je had zit er natuurlijk in).

De insteltool in het menu is stuk. Is pas gerepareerd zodra je de nieuwe software hebt. Die wordt momenteel heel langzaam (om problemen tijdig te tackelen) uitgerold. Dat gaat naar verwachting enkele maanden duren.


Jeetje wat een slechte service weer. Ik heb geen afstandbediening van die jvc tv. Slecht weer dit


Ik heb geen afstandbediening van die jvc tv.

Daar is KPN niet verantwoordelijk voor. Wat is daar dan mee gebeurd?

Dat wordt dan toch even naar https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/ .


Tijdens de verhuizing kwijt geraakt. Maar ik haf eerst kpm em toen kom ik het zo instellen

Toen telfort em ook geen probleem  en mu weer kpn en kan er dus niks mee. Ja elke keer op staan en de zij knoppen van de tv gebruiken. 


Ach, wat vervelend.

Gelukkig is een vervangende ab voor je tv niet al te duur bij https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/ .


Ga geen geld uitgeven omdat kpn iets niet kan leverem


Dan zul het er de komende maanden mee moeten doen. (tja..)

Of heb je misschien déze ab met zwarte achterkant:

 


Ik heb iid die ab met gehel zwarte achterkant


 


Als het inderdaad de ab is met de kleurtoetsen onderaan dan zou instellen op deze manier moeten gaan. Die ab is bij de Arris vip5202 in gebruik.

Stappen:
1. Codes voor JVC modellen: 005, 045, 188, 194, 309, 310, 328, 402, 547
2. Druk de source-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source-knop.

 


 Gedaan. Maar lukt niet


Je hebt toch niet ál die cijfers achter elkaar gedaan?

Probeer het eerst met de eerste 3-cijferige code. Werken de functies tv aan/uit volume dan ben je klaar. Anders de stappen met de volgende 3-cijferige code.

We hebben m.b.t. JVC nog geen klachten gehad dus dat moet wel werken met het allernieuwste type ab.

Als je de oude ab van KPN nog hebt waar het wel mee lukte dan kun je die gebruiken voor de tv.


Nee tuurlijk niet achter elkaar 🤦‍♀️

Snap ook wel dat elke 3 cijferige code een eigen code is.


 


Tja, wel raar hoor. Werkt ie wel via Bluetooth op de ontvanger? (kan je testen als er geen zichtlijn is, bv v.u. aangrenende ruimte. Want deze kan zelfs updates krijgen m.b.t. televisies (via datzelfde Bluetooth).

Ik heb de standaard uitvoering daarvan (zonder Bluetooth, zie mijn foto) en die werkt prima op mijn oude JVC uit 2005 (die staat bij mijn moeder; had die ab mee daar naar toe).

Ikzelf zou altijd ook een ab van/voor mijn televisie zelf willen hebben i.v.m. het gebruik van de smart-apps in de televisie.

Is jouw JVC een 4k UHD model? En heb je evt. het 4k zenderpakket (691, 692 en 693)? Als dat beide niet het geval is dan zou een moderator je ontvanger mogelijk voor een HD-model met de standaard ab, (dus alleen IR en geen BT), kunnen omruilen.

Of je ab is stuk en zal die eerst omgeruild moeten worden. Dan zou mogelijk de eerste stap moeten zijn.

Wat is het model van jouw JVC?


Hallo @ChantalR26 Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien Peter je al flink op weg heeft geholpen. Is het inmiddels al gelukt om je afstandsbediening te koppelen? 


Helaas is het niet gelukt


Wat jammer, @ChantalR26 Kun je dan ingaan op de vragen die Peter je stelde? Dan kunnen we wellicht een oplossing vinden. 


Ik heb gisteren ook een nieuwe jvc tv gekocht. Afstand bediening werkt behalve de volume knop. Ik heb alle codes ingevoerd maar krijg het niet voor elkaar om het volume werkend te krijgen.

Iemand een idee hoe wel?

Grt Manuel.