Skip to main content

Hallo,

Mijn afstandbediening van de digitale ontvanger krijg ik niet gekoppeld met mijn samsung TV. Het gaat om de wit met zwarte afstandbediening met de cijfers boven en de netflix knop.

Ik heb al 100x geprobeerd om de source knop ingedrukt te houden met sneltoets 1. Ook heb ik de vier verschillende 3 cijferige codes geprobeerd die op internet te vinden zijn in combinatie met de source en oke knop.

Ik heb ook al een nieuwe afstandbediening aangevraagd en ook hiermee wil het niet lukken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Hi @Lexvw en welkom op het forum! 

Als je de stappen voor het koppelen van je afstandsbediening hebt gevolgd, probeer dan ook het volgende: 

  1. Je drukt eerst 5 seconden op de Source-knop en voert gelijktijdig de snelcode in.
  2. Als dan het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt, druk dan één keer op de fast forward knop. Op dat moment probeert de afstandsbediening de eerste code.
  3. Test of deze werkt door de knoppen tv, mute, volume en source te gebruiken.
  4. Werken die niet, druk dan nog een keer op fast forward. Op dat moment probeert de afstandsbediening de tweede code.
  5. Test weer of de knoppen werken. Zo niet, druk opnieuw op fast forward. Kan zijn dat je dit een keer of twintig moet herhalen tot er een code is die pakt, maar hopelijk werken daarna alle knoppen. 

Hopelijk lukt het zo wel!Â