Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening KPN afstemmen op Samsung The Frame

• March 2, 2025
  • 7 reacties
  • 1051 keer bekeken

Paul Sprangers
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik krijg mijn afstandsbediening (versie D3) niet afgestemd op onze nieuwe Samsung The Frame van 32 inch. Alle codes zijn geprobeerd (40 stuks), maar hoewel bij sommige codes een aantal functies wel werken, is er niet een waarbij ook de cursur-toetsen iets doen. Heeft iemand een oplossing?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Paul Sprangers, welkom op onze community! Onze afstandsbediening kan niet alle functies van je TV bedienen. Wel kun je je TV ermee aanzetten, de volumeknoppen bedienen en de bron aanpassen.

Op onze kennisbank en kpn.com/afstandsbediening kun je hier meer over vinden!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 5, 2025

Hoi ​@Paul Sprangers, welkom op onze community! Onze afstandsbediening kan niet alle functies van je TV bedienen. Wel kun je je TV ermee aanzetten, de volumeknoppen bedienen en de bron aanpassen.

Op onze kennisbank en kpn.com/afstandsbediening kun je hier meer over vinden!

Paul Sprangers
Helper
Forum|alt.badge.img

Oké, dank!

hopeloos. het probleem de afstandsbediening doet het niet. en toch: ga baar het tandwieltje rechtsboven 

maar met de afstandsbediening lukt dat niet want dat is nou net het probleem. 

goed morgen bellen met de chatbots

Is hier inmiddels al wat meer over bekend?

ben net overgestapt naar kpn.

via ziggo lukte het heel makkelijk. Bij kpn heb ik nu 2 afstandsbedieningen nodig…:(

ja. vreselijk. echt buikpijn van de cognitieve dissonantie na de overstap.

twee afstandsbedieningen nodig bij beide samsung tv's. 

bovendien groot ding met overkill aan knoppen.

Alle interfaces zijn ontworpen door technici die blij zijn als het werkt, maar geen boodschap hebben aan gebruiksgemak en duidelijke interface.

kan een was lijst opnoemen

grote ergenis bijvoorbeeld bij de mini gids wit vlak met lelijke groene steunkleur want ja of het kud werkt maakt niet uit als het maar huisstijl is.

als je extra info over een zende wil op OK drukken en dan met de pijltoetsen naar onooglijk klein i icoontje manoeuvreren.

zo ook aan uit zetten  ondertitels.

Hoop echt dat KPN op korte termijn iets hier aan gaat doen anders weer terug naar ziggo.

• August 6, 2025

ja. vreselijk. echt buikpijn van de cognitieve dissonantie na de overstap.

twee afstandsbedieningen nodig bij beide samsung tv's. 

bovendien groot ding met overkill aan knoppen.

Alle interfaces zijn ontworpen door technici die blij zijn als het werkt, maar geen boodschap hebben aan gebruiksgemak en duidelijke interface.

kan een was lijst opnoemen

grote ergenis bijvoorbeeld bij de mini gids wit vlak met lelijke groene steunkleur want ja of het kud werkt maakt niet uit als het maar huisstijl is.

als je extra info over een zende wil op OK drukken en dan met de pijltoetsen naar onooglijk klein i icoontje manoeuvreren.

zo ook aan uit zetten  ondertitels.

Hoop echt dat KPN op korte termijn iets hier aan gaat doen anders weer terug naar ziggo.

​@Nieuw bij kpn 

Wat je nu hier doet is een topic kapen. Volledig zinloos. Het zakt normaliter weg in de massa en geen enkele KPN’er kijkt er nog na. 

Ik ben het best met je eens want de huidige door KPN geleverde afstandbedienigen zien er nog steeds zo uit zoals het in het vorige millenium als mooi en functioneel werd gevonden en in de stijl was van het design merk Bang & Olufsen (100 jaar oud nu). 

Ook ben ik het met je eens dat het bedieningsgemak wel erg ingesleten lijkt door simpele (goedkope) oplossingen door programmeurs dan echt gemaakt is of functionaliteit en/of logica. 

Maar maak een nieuwe vraag (topic), het is best een discussie waard. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Volgens mij moet dit gewoon kunnen werken, maak vooral een nieuw topic aan als je er met de stappen hierboven niet uit komt. Je kunt ook altijd even met ons bellen. Maak daarvoor online een belafspraak.

Ik sluit dit topic