Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening KPN geeft storing na instellen ReSound Unite

• January 12, 2026
  • 11 reacties
  • 45 keer bekeken

Na instellen ReSound Unite via streaming van TV naar Iphone en hoorapparaat geeft de afstandsbediening van KPN (L8) storing en specifiek: -het geluid kan niet meer harder of zachter en de TV kan niet uitgeschakeld worden-. Merkwaardigerwijs werken de meeste overige functies op de afstandsbediening wel. Opnieuw instellen afstandsbediening en updaten software biedt geen oplossing. Alleen de stroomtoevoer naar de TV af- en aansluiten geeft een (tijdelijke) oplossing. Wie heeft hier een oplossing voor?

Beste antwoord door LouisVKWD

Probleem opgelost. Afstandsbediening nogmaals ingesteld maar nu NA verwijderen eerdere koppeling

11 reacties

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Probleem opgelost. Afstandsbediening nogmaals ingesteld maar nu NA verwijderen eerdere koppeling

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het een dag later al opgelost was ​@LouisVKWD! Als je een afstandsbediening opnieuw wilt koppelen is het inderdaad verstandig om de eerdere koppeling te verwijderen, om zeker te weten dat er niets achterblijft 🙂 Veel kijkplezier weer dus, en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2026

De vraag blijft staan: Wat is de reden van de verstoring bij de afstandsbediening? Ik denk hierbij aan de ReSound Unite die bij vervanging van (onderdelen van) hoorapparaten opnieuw via streaming en iphone ingesteld moet worden. Kan het daar aan liggen?

Jasper van KPN
Moderator

Dat durf ik niet te zeggen, in zulke gevallen is dat moeilijk zeker te weten. Het kan zijn dat het meespeelde, het kan zijn van niet. 

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2026

Helaas, probleem weer opgetreden en wederom na instellen van de Resound Unite. Maar nu werkt, ook na ontkoppelen en opnieuw instellen, de volumeknop en de aan- uitknop niet meer. Ben dus gedwongen om het huidige volume te handhaven en de te tv uit te zetten door de stroomkabel te ontkoppelen. Er moet toch wel ergens een wizzkid zijn die dit kan oplossen, althans adviseren.

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2026

Ra Ra, maar na batterijen uitnemen en opnieuw plaatsen werkt alles weer zoals het hoort. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Zou het kunnen dat de batterijen bijna leeg zijn? Ik heb ook weleens gemerkt dat ze het dan na uithalen en opnieuw inleggen weer (even) doen.

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2026

Maar het vreemde is dat bij genoemde storing de overige functies zoals -van zender wisselen- e.d,. wel werken. Kortom, kan eigenlijk niet aan de batterijen liggen,

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

De volume en tv aan/uit knoppen bedienen rechtstreeks de tv, de andere de tv ontvanger. Ik kan me voorstellen dat die verschillend reageren op een zwak afstandsbediening signaal.

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2026

Probleem treedt alleen op als de de kabel(Toslink) tussen TV en Resound Unite opnieuw gekoppeld is, Deze Unite zorgt er voor dat het geluid van de TV via Streaming/bluetooth en via de Iphone naar de hoortoestellen wordt geleid.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Werkt volumeregeling dan wel met de ab van je tv?