Skip to main content

ik kan mijn polk soundbar niet koppelen met de kpn afstandbediening ,omdat mijn koppelcode er niet bijstaat

Niet alle merken en typen soundbar worden ondersteund. Jouw merk (als Polk het merk is) staat er niet bij en kan dus niet bediend worden met de KPN ab.

Zie hier de lijst merken met de codes.


Welkom op ons forum @H1963!

Ik zie dat Peter je al op weg geholpen heeft en meer informatie gegeven heeft. Ik hoop dat je een andere oplossing vindt die voor jou goed werkt. Als je iets wilt delen of vragen hebt, laat het gerust weten.


Nee niet blij. Maar begrijpelijk. 

 iets anders.

Als ik mijn tv koppel met de ab dan kan ik alle knoppen bedienen. Ook het soundbar volume, Maar zodra ik op de ok knop druk kan ik geen volume meer regelen ook het tv volume niet.

Iemand een oplossing??

 


Ik heb ook de allernieuwste ab van kpn. Die met Netflix knop.

En kan het niet reproduceren. Druk op ok en dan meteen op volume en dan verandert dat gewoon. Dus wat heb bij jouw is….

Overigens, na enkele seconden zou het wel weer vanzelf moeten werken met de volumeknoppen.

 

Iemand een oplossing??

FF de ab van de tv zelf gebruiken als je net dan het volume wilt wijzigen.


De bedoeling was om 1 ab te gebruiken ipv 2 of 3  ik vindt het alleen gek dat de knoppen wel werken tijdens de instellingen met niet na de bevestiging 

 


@H1963 Ik kan me goed voorstellen dat je liefst maar één afstandsbediening gebruikt voor alle functies. Niet alle televisies en apparatuur reageren even goed op een andere afstandsbediening. Daarom kan het even zoeken zijn naar (de beste) oplossing. Het kan helpen om de stappen om de afstandsbediening in te stellen te doorlopen en indien mogelijk andere codes te proberen.


Hallo @H1963

ik heb eens ergens gehoord of gelezen, dat Polk een onderdeel is van Denon (of andersom).

Soms maken fabrikanten producten die ook onder een andere merknaam worden verkocht maar technisch (vrijwel) identiek: wellicht is dus jouw Polk Soundbar wel met de Denon code te bedienen. 

Niet geschoten is altijd mis. Succes!


Beste KPN, 

 

Kunnen jullie a.u.b. Polk toevoegen als ondersteunde soundbar? Ik heb al diverse andere merken geprobeerd maar zonder succes om de polk aan te sturen.

 

Ik heb een Polk MAGNIFI MINI. Gekocht bij de mediamarkt, dus geen raar Chinees merk. Het kastje van ziggo ondersteunde deze soundbar wel met de afstandbediening. 

 

Ik zou graag ook willen helpen met aanleveren van infrarood codes mocht dit gewenst zijn.

 

Groeten, 

Tobias 


Klopt. Polk, Amerikaans, werkt niet met de volume knoppen van de kpn afstandsbediening. 

Aan de huidige afstandsbedieningen van de HD ontvangers kan dat niet toegevoegd. Wel met die van de 5202 ontvanger. 

Mijn moeder heeft ook Polk en doet het volume dus met de Polk afstandsbediening. 

TIP 

Wat overigens wel kan is de Polk via BT met je televisie verbinden als de tv een BT speaker ondersteunt. Dan verandert wel het volume met de afstandsbediening afgesteld op je televisie merk! 👍😀.


@Tobias Overdijk , ik herhaal het nog even maar nu met mention. 

Klopt. Polk, Amerikaans, werkt niet met de volume knoppen van de kpn afstandsbediening. 

Aan de huidige afstandsbedieningen van de HD ontvangers kan dat niet toegevoegd. Wel met die van de 5202 ontvanger. 

Mijn moeder heeft ook Polk en doet het volume dus met de Polk afstandsbediening. 

TIP 

Wat overigens wel kan is de Polk via BT met je televisie verbinden als de tv een BT speaker ondersteunt. Dan verandert wel het volume met de afstandsbediening afgesteld op je televisie merk! 👍😀.

 


Klopt. Polk, Amerikaans, werkt niet met de volume knoppen van de kpn afstandsbediening. 

Aan de huidige afstandsbedieningen van de HD ontvangers kan dat niet toegevoegd. Wel met die van de 5202 ontvanger. 

Mijn moeder heeft ook Polk en doet het volume dus met de Polk afstandsbediening. 

TIP 

Wat overigens wel kan is de Polk via BT met je televisie verbinden als de tv een BT speaker ondersteunt. Dan verandert wel het volume met de afstandsbediening afgesteld op je televisie merk! 👍😀.

Hi Peter, 

Hoe ervaar je de latency met Bluetooth verbinding? Op dit moment heb ik juist optisch om de latency te beperken.

 

Ik hoop eigenlijk dat KPN dit merk aan de afstandbediening alsnog wilt toevoegen. Weet je toevallig of KPN hier iets mee doet? 


Zo te zien ondersteund de MagniFi Mini ook ARC via hdmi. In dat geval zou de het volume van jouw Polk dus via de tv kunnen laten regelen. Ik neem aan dat je met jouw KPN afstandbediening wel jouw tv kan bedienen?


Geen idee wat latency is maar de verbinding en het geluid is prima. 

Alleen als je radio luistert zonder tv aan dien je de Polk op optisch, vanaf de ontvanger, te hebben. En het volume met de Polk afstandsbediening te regelen. 

Met tv kijken met het BT 'truukje' gaat naar mijn mening ook prima.