Skip to main content

Het is me na 2 jaar nog steeds niet gelukt om de afstandsbediening van KPN te koppelen aan mijn Teufel IP 7000 home cinema set. De lijst met codes die te vinden is op kpn.com/hc is zwaar verouderd (2020)

Weet iemand de snelcode voor de Teufel?

 

TIA

Hallo @Dick_R. Onze bluetooth afstandsbediening kan je koppelen aan een soundbar of home cinema set. Hoewel de lijst met codes uit 2020 stamt, is deze nog steeds actueel. Ik zie op deze lijst alleen geen snelcode voor Teufel staan. Je kan de andere snelcodes proberen. Ik kan alleen niet garanderen dat dit werkt.

Of misschien heeft onze community nog een alternatieve oplossing voor je. 😊


Ik heb niet direct een passend antwoord hierop maar wel een opmerking.

Wij gebruiken een Teufel Soundbar Trios (CS 42) en ook daar lukte het niet om de afstandsbediening van de KPN Arris VIP 5202 aan de Soundbar te koppelen.

Desgevraagd antwoordde de Nederlandse supportmedewerker van Teufel dat hij de snelcode niet wist en zich wel afvroeg of dit überhaupt mogelijk was…??
Voor zo’n topmerk als Teufel op zich wel een opmerkelijk antwoord.

Maar goed, mij is het in elk geval ook niet gelukt en wij gebruiken nu toch maar 2 afstandsbedieningen.

Ik heb mijn Samsung TV met de KPN afstandsbediening gekoppeld zodat ik de TV en de KPN ontvanger met de KPN afstandsbediening aan en uitzet.

De Teufel Soundbar zet ik dus met de bijbehorende afstandsbediening aan en uit en regel daarmee ook het geluid, niet de meest handige oplossing maar het functioneert verder wel prima.

Ik heb geen betere optie kunnen bedenken.