Skip to main content

Beste,

Sinds kort ben ik verhuisd. KPN heeft de boel weer netjes aangesloten.

Ik heb nog een Telfort afstandsbediening voor TV en geluid (Home cinema set).

Ik heb een plafondlamp welke ik bedien met een bijbehorende afstandsbediening.

Het probleem: met de afstandsbediening het geluid bedienen gaat ook de verlichting aan of helderder branden.

Hoe kan dit en is dit te verhelpen. ?

Met vriendelijke groeten,

Nico Kliffen

Apart. Werken die lampen zelf ook met een infrarood afstandsbediening? Anders zou het wel heel apart zijn als je de volume knoppen van de kpn afstandsbediening gebruikt. 

Overigens zouden de lampen dus nu ook moeten reageren op de afstandsbediening van de televisie zelf. 


Dank voor je reactie Peter.

De lamp wordt dus idd bediend met een eigen infrarood afstandsbediening.
Dit probleem doet zich niet voor met de afstandsbediening van de TV zelf. Maar het volume bediening ik nu met de afstandsbediening van de home cinema set. Deze manier heeft dan geen invloed op de verlichting.  

Het is nu dus nodig om 3 afstandsbedieningen op tafel te hebben. 


Dan regelt de AB van de tv bij het volume ook de lampen.

Want dat is hetzelfde IR signaal.

Wel erg vreemd.

 

Welke tv en welke regelbare lampen heb je?


Die Telfort afstandsbediening, is dat nog dit model?

 


Ja het is wel dit model.

 


En Joop. Ik weet niet precies wat voor een lamp (made in China) maar ik een LG 43UF640V, aangeschaft in 2016.


Nouja het blijft onverklaarbaar. Zou exact dezelfde IR opdracht voor volume televisie moeten geven als de afstandsbediening van de tv zelf. 

En infrarood afstandsbediening voor het licht. Dan is dat zeker een heel oud systeem! Want tegenwoordig gaat het met een app. En met Klik Aan Klik Uit is het radiografisch.Â