Skip to main content

Heb nu de nieuwe afstandsbediening van de KPN met de gekleurde knopjes onderaan. Ook ik wil via mijn Apple TV streamen. Alles geprobeerd, na het indrukken van de source knop, maar niet gelukt. Als je nog een keer op de source knop drukt verdwijnt het menu. Met de pijltjes gaat het geluid harder… wat kansloos deze nieuwe afstandsbediening. Ik moet ook continu zoeken naar de knoppen. Ook geen herkenningspunten voelbaar. Als iemand de oplossing voor het kiezen van de source heeft hoor ik het graag! 

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

De kpn-afstandsbediening werkt helaas niet altijd even goed of zeer beperkt met de televisie. Dat is hier ook het geval @Mir28. 

Om de televisie op de juiste ingang (source) te schakelen, gebruik ik de HDMI-CEC functionaliteit van de Apple TV. Wanneer je die gebruikt, wordt vanzelf de juiste bron (source) gekozen. 

Je kunt eventueel ook nog de afstandsbediening van je televisie gebruiken om je Apple TV te bedienen. Via de optie ‘leer afstandsbediening kennen’ (in het menu van de Apple TV), kan je de afstandsbediening van je televisie laten samenwerken met de Apple TV.

Succes!