Skip to main content

Iets meer dan 2 weken geleden is mijn nieuwe KPN abonnement (tv en internet) geïnstalleerd door de monteur. Zo ook de afstandsbediening en ook gekoppeld met mijn Samsung TV (QE55Q82R). Maar sinds een paar dagen kan ik de tv niet meer aan en uit zetten met de KPN afstandsbediening. Diverse malen de koppel stappen uitgevoerd, reset (rode en blauwe knop) gedaan, diverse codes ingevoerd maar allen zonder resultaat. Nu lees ik meer over koppel issues met Samsung. Maar de juiste oplossing nog niet gevonden. Wie heeft de oplossing voor mij? 

Hallo @Johnkriele, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet lukt met koppelen! Hoe staat het er nu voor? Is het gelukt? In dit artikel staat uitgelegd hoe je kunt koppelen, maar volgens mij heb je alle stappen al wel doorlopen.

 

Waar lees je meer over koppelissues? Ik herken dat zelf niet namelijk. 


Dank voor je bericht. 
Zoals je al schrijft, inmiddels alles al geprobeerd. 
behalve het invoeren van de code 20. Echter dit lukt niet met de nieuwe afstandsbediening die ik heb (wit met zwarte achterkant). Als ik menu 5 sec indruk verspringt alleen op mijn tv het menu aan en uit. Maar zoals het op de kennisbank beschreven staat werkt het helaas niet. 
Het is vreemd dat het wel gewerkt heeft en nu niet meer. 
 


Dank voor je bericht. 
Zoals je al schrijft, inmiddels alles al geprobeerd. 
behalve het invoeren van de code 20. Echter dit lukt niet met de nieuwe afstandsbediening die ik heb (wit met zwarte achterkant). Als ik menu 5 sec indruk verspringt alleen op mijn tv het menu aan en uit. Maar zoals het op de kennisbank beschreven staat werkt het helaas niet. 
Het is vreemd dat het wel gewerkt heeft en nu niet meer. 
 

Als Anynet al aan staat eerst uitzeten en dan weer aan. Als dat niet werkt  dan je TV terug zetten naar fabrieksinstellingen. De rest wijst van zelf.

 

Weet alleen niet meer of ik mijn TV+ box eerst heb ontkoppeld van de TV HDMI aansluiting voor het resetten van mijn TV.

 

Bij mij werkte het ook eerst goed. Later kon de TV Box mijn TV niet wakker maken.

 

Hoe werkt Anynet+? | Samsung Nederland


Het gaat er niet om dat de box mijn tv wakker kan maken, maar het gaat erom dat de KPN AB ineens niet meer werkt op mijn tv. Zoals ik het begrijp is dat geen signaal via de box (HDMI) anders hoef ik bij het koppelen de KPN AB niet op mijn tv te richten. 


Wil jij jouw forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en even laten weten dat je dat gedaan hebt, @Johnkriele? Dan wil ik toch eens proberen een nieuwe te sturen.


Hi Marcia,

ik heb mijn profiel gegevens bijgewerkt. 
fijn dat je een nieuwe wil opsturen. 
 

gr. John


Geen probleem! Ik heb er eentje voor je besteld, die ontvang je binnen twee werkdagen. Laat je nog even weten of het daarmee opgelost is?


Dankjewel!

En ik laat het zeker weten!

Gr. John


AB ontvangen en opnieuw ingesteld. 
werkt perfect!! Top!

dankjewel voor het opsturen van een nieuwe AB. 
 

gr. John 


Ik had hetzelfde probleem. Na vele pogingen van de tv enkele minuten van de stroom af te halen en de ab te resetten, is het uiteindelijk gelukt. Via de voorgeschreven stappen in de handleiding van de TV+ (resource+1, doorspoelen, OK). Heel vreemd dat zoveel pogingen nodig zijn.