Skip to main content

Beste forumhelpers,

Vandaag koppelde ik mijn KPN-afstandsbediening aan mijn nieuwe televisie. Dat lukte. Alle knoppen werkten. 

Na uit- en aanzetten van mijn televisie werkt alleen nog maar de volumeknop en aan- en uitknop.

Ik koppelde de afstandsbediening daarna nog een paar keer. Helaas zonder resultaat.

Ook probeerde ik snelcode 20, maar dat werkt helemaal niet.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt!

Hallo @S. Toep 

 

Dat zijn ook precies de knoppen (+ source knop) die zouden moeten werken om je TV te kunnen bedienen, die koppeling is dus in orde.

Met de rest van de knoppen op de KPN afstandbediening bedien je de TV ontvanger.

 

Welke TV ontvanger heb je, als het niet de 4K ontvanger is staat hij dan nog wel in het zicht anders ontvangt hij geen IR signalen meer.

Reageert die TV ontvanger nergens meer op, ook niet op aan of uit?

Dan zou ik hem even 30 seconden van de stroom halen en dan weer aansluiten om te kijken of dat het probleem verhelpt.


Dankjewel @GeSp. Het probleem is opgelost dankzij jouw antwoord. Ik ben weer helemaal happy met mijn nieuwe televisie en KPN-afstandsbediening.

Ik heb een oud kastje, vast geen 4K.

Dit:

"... staat hij dan nog wel in het zicht anders ontvangt hij geen IR signalen meer."

was voor mij dus de gouden tip. De tv stond recht voor het kastje, dus niet in het zicht. Het kastje heb ik verplaatst en nu werkt alles naar wens :-)


Fijn dat het zo simpel op te lossen was.