Skip to main content

Ik heb nu sinds 6 werken glasvezel van kpn.

En monteur heeft alles geïnstalleerd. De afstandsbediening deed het op mijn tv. Een samsung QE49Q67R. Na 4 weken doet hij het niet meer.  Kpn 4x gebeld. Nog steeds geen oplossing. 

Wie weet eventueel een oplossing.?

Beste @Bert5,

Welke merk en type tv ontvanger heb je:

  • Arcadyan HMB2260 (HD)
  • Arris 2952 v2 (HD)
  • Arris 5202 (HD, 4K)

 


Nieuwe klant. Zal de vip5202 zijn.

Alleen de functies volume/mute, televisie aan/uit en bronkeuze werken op je televisie. Zijn het deze functies die het met de witte kpn afst.bed. niet meer doen?

Houdt de knoppen source en OK tegelijkertijd ingedrukt totdat rode ledje brandt. Typ 270. Met die code heb ik 't werkend op een héle oude (2006) en nieuwe (2019) Samsung.

@Dennis Schreve , @Bert5 


Beste @Bert5,

Welke merk en type tv ontvanger heb je:

  • Arcadyan HMB2260 (HD)
  • Arris 2952 v2 (HD)
  • Arris 5202 (HD, 4K)

 

Ik heb een Arris 5202


Nieuwe klant. Zal de vip5202 zijn.

Alleen de functies volume/mute, televisie aan/uit en bronkeuze werken op je televisie. Zijn het deze functies die het met de witte kpn afst.bed. niet meer doen?

Houdt de knoppen source en OK tegelijkertijd ingedrukt totdat rode ledje brandt. Typ 270. Met die code heb ik 't werkend op een héle oude (2006) en nieuwe (2019) Samsung.

@Dennis Schreve@Bert5 

Model klopt. Maar niet te koppelen op wat voor manier dan ook


Nieuwe klant. Zal de vip5202 zijn.

Alleen de functies volume/mute, televisie aan/uit en bronkeuze werken op je televisie. Zijn het deze functies die het met de witte kpn afst.bed. niet meer doen?

Houdt de knoppen source en OK tegelijkertijd ingedrukt totdat rode ledje brandt. Typ 270. Met die code heb ik 't werkend op een héle oude (2006) en nieuwe (2019) Samsung.

@Dennis Schreve@Bert5 

Model klopt. Maar niet te koppelen op wat voor manier dan ook

Geluid doet het wel en mute  ook.  Maar bron en tv stand-by niet


Raar. Er is met de kpn ab echter geen sprake van 'koppelen’ met de tv, maar instellen op want het is gewoon IR.

Je kan de witte kpn afst.bed. ook eens resetten. Moet dan ook weer met de 5202 gekoppeld worden. Dat is wel koppelen want is Bluetooth. Daarna weer instellen op TV met genoemde handeling.

En gelukkig, niet verder vertellen, is er bij je televisie ook een ab meegeleverd. Waarmee je die aan/uit kan zetten en volume/mute bedienen. En meer (apps op de Samsung bijvoorbeeld).

KPN ab resetten: houdt rode en blauwe knop enkele seconden ingedrukt totdat rode led brandt en druk dan effe op OK.


Raar. Er is met de kpn ab echter geen sprake van 'koppelen’ met de tv, maar instellen op want het is gewoon IR.

Je kan de witte kpn afst.bed. ook eens resetten. Moet dan ook weer met de 5202 gekoppeld worden. Dat is wel koppelen want is Bluetooth. Daarna weer instellen op TV met genoemde handeling.

En gelukkig, niet verder vertellen, is er bij je televisie ook een ab meegeleverd. Waarmee je die aan/uit kan zetten en volume/mute bedienen. En meer (apps op de Samsung bijvoorbeeld).

KPN ab resetten: houdt rode en blauwe knop enkele seconden ingedrukt totdat rode led brandt en druk dan effe op OK.

De witte afstandsbediening doet helemaal niets. Wel koppelen aan kastje maar niets met de tv


Wel koppelen aan kastje

Dat is gelukkig wel z'n belangrijkste taak.


Wel koppelen aan kastje

Dat is gelukkig wel z'n belangrijkste taak.

Ja, maar kan geen geluid harder of zachter zetten en ook niet mute.


Eerder vermeld je dat het geluid juist wel te bedienen is maar tv aan uit en bron juist niet

Als tv aan uit wel werkt maar geluid bediening niet, had je hem dan aan een audio systeem gekoppeld?


De zwarte afstandsbediening regelt wel het geluid maar niet de born en ook niet de tv stand-by.  De witte regelt niets.  Geen geluid etc.  


Zwart? Die is niet van kpn toch?


Jawel,  zwarte achterkant, zilveren schijfje in het midden. Bovenkant is wit. 


Oh, die. 

Heb al aangegeven hoe die te resetten en opnieuw in te stellen. 

Reageert je Samsung wel op diens eigen afstandsbediening? Voor geluid,  bron en stand-by. Anders tv even 30 seconden stroomloos. 


Eigen afstandsbediening reageert de tv goed op.  

Kaartje en tv 30 seconden stroomloos?

 


De tv lijkt niet meer op infrarood te reageren. Ik neem aan dat zijn eigen afstandsbediening een kleine is, dus  de One Remote via Bluetooth. De kpn afstandsbediening geeft de commando's voor de tv echter via infrarood. 

TV dus even stroomloos. Met het kastje van kpn is niks mis. 


De tv stroomkosten gehad.  Daarna werkt het ook niet. 


De tv stroomloos gehad maar werkt niet. 


Deze codes zijn ook nog te proberen;

005 200 244 270

 


Na (alsnog) instellen: heb je de mogelijkheid om ‘m dan bv even op de Samsung van een buurman o.i.d. uit te proberen voor stand-by, volume/mute en bronkeuze?


Deze codes zijn ook nog te proberen;

005 200 244 270

 

Deze heb ik geprobeerd.  Dank je wel.  Geen resultaat.  Wel volume maar niet bron een stand by


Na (alsnog) instellen: heb je de mogelijkheid om ‘m dan bv even op de Samsung van een buurman o.i.d. uit te proberen voor stand-by, volume/mute en bronkeuze?

Ik heb het geprobeerd op een wat oudere samsung maar die reageert wel. 


Tja, dan zit het probleem dus in je tv…..

Je had de tv al stroomloos gehad. Was dat minimaal 30 seconden? Doe het eens een paar minuten.


Hoi Bert5,

Probeer eens,  Samsung tv / bron / universele ab toevoegen / kies voor KPN 🤔


@RobertoHmst 

Dat is om met de Samsung afst.bed. de ontvanger ook te kunnen bedienen. Mits ie niet in een kastje staat, maar in het zicht van de onderkant van het scherm waar de IR hub zich bevindt.

Andersom… geluid, stand-by en bron, zou met de kpn afst.bed. gewoon te gebruiken moeten zijn.