Skip to main content

Ik heb problemen met of de ontvanger, of de afstandsbediening. De ontvanger reageert zeer slecht op de afstandsbediening. Moet meerdere keren drukken op knoppen. Ook bij pauzeren speelt ie na enkele seconden ineens verder. Heb al batterijen vervangen, en ontvanger gereset en software update gedaan. Wat kan dit zijn? Het geeft veel irritaties.

Hi @Evelien Brouwers! Ik zie dat je al een aantal goede stappen zelf hebt gedaan. Ik heb daarop nog een paar vragen. Wil je nog aangeven of je 1 ontvanger hebt of meerdere? En of die andere tv-ontvanger wel reageert op de afstandsbediening?

Via deze link kan je een nieuwe afstandsbediening aanvragen. Kijk ook nog of je mogelijk storingsbronnen in de buurt hebt. Iets dat het infrarood signaal kan onderbreken. Of, als je een afstandsbediening met Bluetooth hebt, iets dat dit signaal kan verstoren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan speciale verlichting.

Als je een andere ontvanger hebt en je daarmee de afstandsbediening kan uitsluiten, laat het dan hier weten. Vul in dat geval ook je profiel in. Vul daar ook het serienummer van je tv-onvanger in. Dan kan ik een nieuwe sturen. 🙂


Korte vraag:

Philips televisie?


Korte vraag:

Philips televisie?

@PeterG heb ik een signaal gemist? Er waren me niet direct meer soortgelijke gevallen opgevallen.


Hele tijd terug al. Zelf ook ondervonden met een Philips (met daglichtsensor) en toen nog de vip1963. Die sensor in de Philips tv uitzetten en de ontvanger reageert goed op de ab. Sensor aan en ontvanger reageerde nauwelijks. Tenzij ab op 50 cm of minder gehouden werd.


Hele tijd terug al. Zelf ook ondervonden met een Philips (met daglichtsensor) en toen nog de vip1963. Die sensor in de Philips tv uitzetten en de ontvanger reageert goed op de ab. Sensor aan en ontvanger reageerde nauwelijks. Tenzij ab op 50 cm of minder gehouden werd.

Hebben wij ook met de HBM 2260, ik persoonlijk krijg het idee dat die overladen is door al de vernieuwingen in de software en het niet meer aankan. De nummertoetsen reageren echter weer veel te snel. Als je 512 wilt intoetsen kom je heel vaak op 5 of 51 terecht. 

Ligt niet aan de AB want daar hebben we er 2 van en het probleem is er met beiden, maar niet op de 2952