Skip to main content

Goedemorgen, wij hebben sinds kort een nieuwe 4K ontvanger i.v.m. de aanschaf van een 4K HDR tv. Moet ik de afstandsbediening nog apart instellen ? Ik moet namelijk de afstandsbediening heel gericht op de ontvanger houden anders werk ie namelijk niet. Dit in tegenstelling tot wat ik hier lees. 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

Hoi @tonkuyken! Welkom op het forum! Ik heb een eigen topic voor je aangemaakt.

Op het moment dat je een nieuwe TV of afstandsbediening hebt zul je deze waarschijnlijk opnieuw moeten koppelen aan je TV. Op www.kpn.com/afstandsbediening staat hoe dit voor jouw afstandsbediening werkt.

Dit gaat echter vooral over de functies om je TV aan/uit te zetten, het volume te regelen en te wisselen tussen bronnen op je TV, de gewone functies van onze TV ontvanger hoef je niets voor aan te passen.
Zoals je het beschrijft heeft je TV ontvanger nu moeite met het ontvangen van het infrarood signaal van je afstandsbediening. Dit kan betekenen dat je batterijen bijna aan vervanging toe zijn of het infrarood signaal om een andere reden niet goed door komt. Is het mogelijk je TV ontvanger ergens anders neer te zetten (verder weg bij de TV?)


Afstandsbediening voor tv werkt prima. Probleem is voor schakelen zenders, menu e.d. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze verbinding middels Bluetooth mogelijk was waardoor je deze nieuwe ontvanger ook ergens kon opbergen.


Bij  de 4K ontvangers is dit inderdaad mogelijk,  je hebt hier wel een van de nieuwe types afstandsbedieningen voor nodig. Welk type ontvanger en welke afstandsbediening heb je precies?


Wij hebben de 1e foto d.w.z. cijfers boven en zwarte achterkant. Deze zijn 2 weken geleverd tegelijk met de nieuwe 4K tv ontvangers.


Ah top, dan kan deze inderdaad ook bluetooth gebruiken. Via de instellingen op je TV ontvanger kun je dit instellen!
 


O.k. En hoe stel ik dat in ? welke rubriek moet ik kiezen bij instellingen ? Ik ziedaar namelijk niets onder ‘afstandsbediening’ of iets dergelijks.


Ik heb even geen TV ontvanger bij de hand maar ik lees dat je voor de instellingen van de afstandsbediening een eind naar beneden moet scrollen.
Mocht hij daar ook niet staan kan je met deze afstandbediening zelf ook het een en ander instellen.
Met stap 1 moet je hem kunnen koppelen aan de TV ontvanger. Houd er wel rekening mee dat je hem tijdens dit proces op de ontvanger moet richten.


1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)


Staat niet in het menu ook niet op pagina 2 dus de andere methode geprobeerd en dat is gelukt. Dank voor het meedeekken


ah top! Bedankt voor de update! Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!