Skip to main content

Hallo, 

Ik kan ineens niet meer van zenders wisselen op mijn LG tv met de KPN afstandsbediening. Dit kan alleen nog via de ontvanger. Op andere knoppen van de abd reageert de tv wel. (Volume, aan/uit) Wanneer ik van zender wil wisselen Gaat een blauw lampje een tijdje knipperen op de abd. Wat is er aan de hand?

 

Heeft de tv net een update gehad misschien? Heeft u al geprobeerd de ontvanger opnieuw in te stellen?

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening.htm


Hoi Jeroen, 

Ik heb geen idee of ie een update heeft gehad. Abd opnieuw instellen heb ik ook geprobeerd. Het is alleen wat gokken wat de tv code is. Ik denk dat het voor LG 2 is?


Stap 1.

Zoek de code voor je tv op:

Snelcode lijst

1

Samsung

2

LG

3

Sony

4

Philips

5

Panasonic

6

Loewe

7

Grundig

8

Sharp

9

LTC

0

Hisense

 

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.


Precies, dat had ik al gevonden en geprobeerd. Werkt niet. 


Tv reageert overal op. Behalve wanneer ik van zender wil wisselen. Dan gaat er een blauw lampje knipperen op de abd. 


Stekkers maar uit de Arris ontvanger gerukt en weer ingeplugd. En alles werkt weer. Bijzonder..

Bedankt voor je reacties Jeroen. 


Ik heb de afstandsbediening gereset d30, code van mijn Sharp ingesteld 181 echter ik kan niet pauzeren, cijfers werken niet, wel plus en min. Harder zachter. 
enig idee?


Hier hetzelfde probleem.

2 4K-ontvangers waarbij de afstandsbediening deels niet werkt. De menu-toets werkt en ook kanaal hoger en lager. Echter de pijltjestoetsen niet, dus er is ook geen mogelijkheid om in het menu te navigeren.