Skip to main content

Ik gebruik sinds kort de KPN afstandsbediening icm bluetooth met de Arris Vip5202. Ik merk echter als ik mijn Sasmung tv wil bedienen, dan werkt dat in in eerste instantie wel, maar na een seconde of tien moet ik weer de “input” drukken om de Samsung te kunnen bedienen. Of te wel: ik moet snel door de menu's heen voordat de afstandbediening weer “terug” schiet naar de normale modus. Anders moet ik weer het knopje indrukken. Is het een instelling die ik kan aanpassen of is er een andere oplossing. 

Hi @Reinvented en welkom op het forum! Dat is een gek probleem. 😕 Je noemt dat je dan weer op de input moet drukken, bedoel je daarmee dat je de afstandsbediening opnieuw moet koppelen? 

Zou je voor de zekerheid de afstandsbediening sowieso opnieuw willen koppelen, mocht je dit nog niet gedaan hebben? Op ons kennisartikel over de afstandsbediening koppelen en resetten vind je hoe je dit doet.

Mocht het opnieuw koppelen niet helpen, probeer dan ook een reset van de afstandsbediening. Benieuwd of het dan goed gaat! 


Wat wil je dan met je tv doen? Via de kpn afstandsbediening werkt het kompas en ok enkele seconden voor de tv om de input te wijzigen. 

Als je apps en instellingen op de tv zelf wilt gebruiken zul je toch echt de afstandsbediening van de televisie (Samsung) moeten gebruiken. Daar is de kpn afstandsbediening niet voor bedoeld. 


Wat wil je dan met je tv doen? Via de kpn afstandsbediening werkt het kompas en ok enkele seconden voor de tv om de input te wijzigen. 

Als je apps en instellingen op de tv zelf wilt gebruiken zul je toch echt de afstandsbediening van de televisie (Samsung) moeten gebruiken. Daar is de kpn afstandsbediening niet voor bedoeld. 

Goed punt! Je kan overigens wel Disney+ en Amazon prima opstarten op deze manier, alleen vervolgens werkt het verder niet. Jammer… Dan maar wachten op HDMI-CEC ondersteuning en voorlopig met twee afstandbedieningen werken #ouderwets


Ach, je hebt ze nooit tegelijk nodig.

Als je de tv ontvanger gebruikt heb je op dat moment genoeg aan de kpn afstandsbediening.

En als je de apps in de tv gebruikt heb je daar genoeg aan.

Beide ab's bedienen tenslotte ook het tv volume… 😁😉

Zelf heb ik momenteel de nieuwste ontvanger van kpn de TV+ box. Dan heb je de afstandsbediening van de tv eigenlijk helemaal niet meer nodig. Want als Android-TV box ondersteunt ie ook álle in de Play store te krijgen apps.👌😃