Skip to main content


Het koppelen van de ITV-afstandsbediening met mijn tv is prima gelukt.

Nu wil ik graag met de afstandsbediening van de Sony KD-XH 9505 gebruiken om mijn zenders te wisselen en dat lukt niet. 
 

Wat doe ik fout??

 

alvast bedankt voor jullie reacties

 

 

@lekkerkerker je kunt met jou Sony afstandsbediening de tv ontvanger niet bedienen. En dat zal echt niet lukken, waarom zou je dat willen? Alle functies zitten op de witte afstandsbediening voor de tv ontvanger. 😉


Tijdens gebruik v.d. decoder heb je toch maar één afst.bed. nodig, dan is die van KPN zelf voldoende. En het makkelijkst.

Nog een aanvulling. Met een Samsung TV kun je wel diens remote gebruiken voor de ontvanger. Via de TV stel je dan in, de eerste keer dat je de HDMI ingang aanzet, dat het KPN is die eraan zit. TV moet daarvoor wel met internet verbonden zijn. Bediening gaat dan via de IR-hub onderin de TV of in de TV-balk. Maar zeker als je de Samsung One Remote hebt wil je dat niet; dan is die van KPN gewoon handiger (met cijfers).

Gelukkig heb ik door m'n Samsung TV wat backup. Voor de ab en voor evt. defecte ontvanger met de KPN ITV app in de TV. Dat was ook mijn reden voor keuze van dat merk.


@lekkerkerker je kunt met jou Sony afstandsbediening de tv ontvanger niet bedienen. En dat zal echt niet lukken, waarom zou je dat willen? Alle functies zitten op de witte afstandsbediening voor de tv ontvanger. 😉

Hoi Dennis,

het blijkt dat het toch mogelijk is, na wat klooien is het gelukt, weet echter niet meer wat ik precies gedaan heb. 
met de Sony ab kan ik nu alles en dat wilde ik graag.