Skip to main content

Het blauwe lampje knippert op de witte afstandsbediening van de tv ontvanger maar alles werkt verder prima. Is de batterij misschien bijna leeg of wil dit iets anders zeggen?

Beste @G-JK 

Dit heeft (denk ik) te maken met dat de afstandsbediening een update krijgt. Deze krijgt namelijk ook updates. Als die gewoon goed werkt op je tv en tv ontvanger kun je het gewoon negeren.


Het vreemde is dat het blauwe lampje alleen voor ongeveer een half uur knippert als de afstandbediening gebruikt is, daarna gaat hij weer uit totdat de afstandbediening weer gebruikt wordt. Dan zouden het wel veel updates zijn?!


Het vreemde is dat het blauwe lampje alleen voor ongeveer een half uur knippert als de afstandbediening gebruikt is, daarna gaat hij weer uit totdat de afstandbediening weer gebruikt wordt. Dan zouden het wel veel updates zijn?!

Inderdaad 😂 als je dat zo omschrijft, dan zullen het veel updates zijn. Maar een half uur is inderdaad vreemd. 🤔


Ik heb hier ook last van sinds een paar dagen. Als je de afstandsbediening gebruikt blijft hij even blauw knipperen. Bluetooth werkt dus ook niet meer. Al gereset maar dat mocht niet helpen. Ben bang dat de afstandsbediening kapot is ofzo. 


Mochten jullie willen dan kun je een nieuwe afstandsbediening aanvragen zelf online. Met een nieuwe verwacht ik dat het blauwe lampje ook weer verdwenen is.


hoi hoi 

dat had ik ook op alle twee de ab ,de oplossing ,althans bij mij , de ab weer opnieuw installeren via het kpn menu  en klaar , op alle twee ab geen blauw geknipper meer
m v g 

 

Admin: zie ook


Bij mij knippert ie 16 keer als ik OK of sommige andere toetsen indruk daarna is het over. Wat daarvan de functie is begrijp ik niet. Het staat ook niet beschreven in de specificaties van de AB.


Hoi afstandsbediening opnieuw in het interactieve menu opnieuw koppelen met de decoder , en dan is het probleem opgelost, althans bij mij.

gr Geert


Ik zie daar het nut niet van in omdat de AB goed functioneert. Mijn vraag is waar dient de blauwe led voor?


Inderdaad ab functioneerde verder goed maar ik heb toch hetzelfde gedaan als Geertt en nu is de situatie weer als normaal. Waarom het blauwe lampje zo veel en lang bleef knipperen is mij nog steeds vreemd en ik kan alleen maar bedenken dat de ab software matig niet goed gekoppeld was met de ontvanger. Duidelijk dat het iig niets met de batterij of updates te maken had.


Even late reactie maar ik had hetzelfde. AB werkte wel maar duidelijk alleen als IR AB. Dat blauwe lampje is dus van de Bluetooth. Na opnieuw koppelen (wel AB goed op ontvanger richten) werkt alles veel sneller dan schakelen via AB op IR stand. Blauwe lampje is nu uit (zoals het hoort).


hoi hoi 

dat had ik ook op alle twee de ab ,de oplossing ,althans bij mij , de ab weer opnieuw installeren via het kpn menu  en klaar , op alle twee ab geen blauw geknipper meer

m v g 

Helaas werkt dat bij mij niet… Elke keer als ik het kpn kastje (dus niet de tv) bedien, knippert het blauwe lampje 15x een daarna 1x het groene


hoi hoi 

dat had ik ook op alle twee de ab ,de oplossing ,althans bij mij , de ab weer opnieuw installeren via het kpn menu  en klaar , op alle twee ab geen blauw geknipper meer

m v g 

Helaas werkt dat bij mij niet… Elke keer als ik het kpn kastje (dus niet de tv) bedien, knippert het blauwe lampje 15x een daarna 1x het groene


Nog een keer de stappen doorlopen via (op de afstandsbediening kiezen voor) Menu - Instellingen - Afstandsbediening - Koppelen  En de stappen die daar vernoemd zijn doorlopen.


Ja, na 3x exact dezelfde stappen te doorlopen werkte het ineens... Super, nu kan dat blijkbaar dat kastje weggewerkt worden... 


Hoi afstandsbediening opnieuw in het interactieve menu opnieuw koppelen met de decoder , en dan is het probleem opgelost, althans bij mij.

gr Geert

Dit werkte ook bij mij, thanks Geert!

Gr Joris


hoi hoi 

dat had ik ook op alle twee de ab ,de oplossing ,althans bij mij , de ab weer opnieuw installeren via het kpn menu  en klaar , op alle twee ab geen blauw geknipper meer

m v g 

Thanks, dat werkte. Na een update en 'frisse start' was het mis. Wat ik er nog aan toe wil voegen: Het Arris kastje en de afstandsbediening met zwarte achterkant werken met bluetooth én infrarood. Het KPN kastje staat in onze televiesiekast. Dus deze moest dus openstaan om (middels infrarood) bij het menu te kunnen komen om vervolgens bluetooth opnieuw te kunnen koppelen.

Groet, Wim


Sodeju wat werkt dat slecht. Na 5x koppelen nog steeds geen resultaat en nu moet de decoder dus in het zicht geplaatst worden. Wat een stap terug vanaf Ziggo zeg. Ook het praten tegen de afstandsbediening wordt hier gemist. 

Hallo @Euro83 , dat hangt er vanaf welke decoder je hebt, heb je de Arris VIP5202, die heeft ook bluetooth en hoeft dus niet in het zicht geplaatst te worden, alle overige decoders wèl.

Het koppelen kan met behulp van het instellingenscherm op de tv-decoder.

 


Sodeju wat werkt dat slecht. Na 5x koppelen nog steeds geen resultaat en nu moet de decoder dus in het zicht geplaatst worden. Wat een stap terug vanaf Ziggo zeg. Ook het praten tegen de afstandsbediening wordt hier gemist. 

Hallo @Euro83 , dat hangt er vanaf welke decoder je hebt, heb je de Arris VIP5202, die heeft ook bluetooth en hoeft dus niet in het zicht geplaatst te worden, alle overige decoders wèl.

Het koppelen kan met behulp van het instellingenscherm op de tv-decoder.

 

Die heb ik. Lukt me niet, ik probeer het morgen maar weer eens. 


Gebeurde hier ook. Na een paar keer blauw ging groen even aan. Geen geluid - dat kan betekenen dat er wat aan de hand is. Toen zette ik de televisie aan en daar werd gemeld dat er software werd geïnstalleerd.


Blauwe lichtje blijft ca 15x naknipperen van onze ab voor Arris vip5202. Al gereset maar blijft eigenwijs doorknipperen. Net nieuw binnengekregen.