Skip to main content

De afstandsbediening van de kpn tv+ verliest telkens de verbinding. Als ik in de instellingen kijk bij de afstandsbediening dan blijft deze de status ophalen zonder deze uiteindelijk weer te geven.

Ook de batterijspanning wordt niet weergegeven

Een reset van de afstandsbediening heeft geen resultaat opgeleverd

 

Decoder DIW7022,  nummer ************

Als u de knop op de bovenkant van de +Box een aantal seconden ingedrukt houdt kunt u de afstandsbediening opnieuw koppelen. Meestal lost dat het probleem op.


Bedankt voor de reactie, ik heb zo'n beetje alle stappen doorlopen, van het opnieuw koppelen zoals door u beschreven tot en met een volledige reset van zowel de ab als van de ontvanger.

 

De simpelste oplossing is op een knop op de ab drukken waardoor het contact hersteld wordt (tijdelijk) maar dan nog laat de ontvanger in de instellingen noch de batterijstatus, vog de softwareversie van de ab zie. Alleen een melding "capaciteit ophalen" of alleen "ophalen" zonder dat dat een resultaat oplevert


@JohnAn Dat is natuurlijk niet praktisch, je hebt zo'n beetje alle stappen die je kunt nemen al genomen als ik dit zo lees. Ik heb een nieuwe afstandsbediening opgestuurd! Zou je dan eens kunnen testen?


Bedankt! Ik laat het je weten of dat iets uitmaakt


Ja ik hoor graag wat je bevindingen zijn! Mocht dat niet helpen dan kijken we even verder. 


De nieuwe afstandsbediening ontvangen

Volgens de gebruiksaanwijzing geprobeerd deze te koppelen.

 

Het heeft zeven pogingen gekost voordat het lukte. Opnieuw opstarten van de ontvanger hielp niet, batterijen in en uit de ab een aantal keren ook niet

 

Uiteindelijk toch nog maar een keer geprobeerd omdat de oude ab ook niet meer wilde koppelen. En toen lukte het opeens wel (???)

 

Her werkt nu.

Afwachten maar, wel zeer vreemd dat het koppelen zo'n probleem was


10 minuten na installatie weer een melding dat de koppeling verbroken is, simpele druk op een knop is genoeg om de koppeling te herstellen

 

De ontvanger op een andere plek geplaatst, een stuk verder van de tv en soundbar

 

Helpt niet, ook daar af en toe koppelings verlies helaas

 

 


Ai jammer dan is het waarschijnlijk ook niet de afstandsbediening zelf. Je kan nog één keer de ontvanger een reset naar fabrieksinstellingen geven en dan bekijken of dat helpt. Ik vermoed persoonlijk van niet dus ik heb mijn collega's van Logistiek het verzoek gedaan om ook een nieuwe box op te sturen. 


👍👍


Ik heb de nieuwe ontvanger geïnstalleerd en tot nu toe werkt die prima

 

Maar vandaag gaf de tweede ontvanger het helemaal op. Verbinding verbroken met de afstandsbediening en ook met die andere afstandsbediening geen contact te maken

 

Voeding er uitgehaald, tien minuten gewacht naar geen resultaat

 

Ontvanger nunmer ****876

 

Het gaat niet om cht lekker met die ontvangers 😠


Gaat inderdaad niet heel soepeltjes, JohnAn. Statistisch gezien is de kans dat met beide ontvangers iets mis is, klein. Dus voor we hier ook eventueel een omruilverzoek voor doen heb ik toch nog een paar meer vragen voor je. 

  • Waar staat deze tweede ontvanger? In de buurt van de eerste, of ergens anders in huis?
  • Wat heb je aan bluetooth apparaten in huis? En waar bevinden die zich ten opzichte van deze ontvanger?
  • Herstart hielp niet geef je aan, wil je eens een reset doen?

De tweede ontvanger staat op de slaapkamer, daar is verder geen bluetooth apparatuur in de buurt

 

Een reset heeft niet geholpen helaas

 

Mvg

 

John


Vandaag toch nog maar een keer die reset uitgevoerd, ab wordt nu gewoon herkend

 

Alles functioneert op dit moment normaal

 

Het apparaat voorlopig maar op de slaapkamer in gebruik genomen. 

 

 


Fijn dat alles nog lijkt te werken! Ik hoop dat het ook zo blijft! Mocht ik toch nog wat voor je kunnen betekenen laat het dan weten!


Hier hetzelfde probleem. Wordt er gek van soms 4x in 3 minuten moet ik weer op OK drukken om hem weer gekoppeld te krijgen. Dat hij tijdelijk geen verbinding heeft is geen probleem, maar dat grote grijze scherm op mn tv zorgt voor veel irritaties. Als ik de ontvanger naar boven zet geen probleem, als ik de ontvanger en afstandsbediening van boven naar beneden doe (omruil) krijg ik weer het probleem. Signaal wordt dus verstoord. Alle BT verbindingen beneden al uitgezet. Iemand oplossing hiervoor? Klantenservice kan niet helpen.


Heb je nog andere draadloze apparaten (geen BT, b.v draadloze koptelefoons, hoorapparaat), doe ze ook even uit . Anders kan je beter 2.4Ghz wifi uitzetten of een heel laag kanaal kiezen (geen kanaal 11), BT heeft 2.45Ghz heel dicht boven


Hoi TDN,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de batterijen  van mijn afstandsbediening van mij Samsung tv al verwijderd ivm BT. Ook dit helpt niet

Heb veel producten op wifi 2.4 ivm smart home, meeste zijn boven dus dan zou ik er daar ook last van moeten hebben maar dat is niet zo. Zal het kanaal nog even verlagen, kijken of dat helpt.


@KPN Klant 76 Deze zijn ontvanger dus hebben heel weinig zendvermogen. De verstoorder moet eigenlijk een zender zijn (modem of wifi-versterker van jou of buurman)


Reageer