Skip to main content

Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid het volume met se afstandsbediening van KPN te bedienen. De overige knoppen werken wel. Ik heb alle codes voor Samsung geprobeerd en ook om te koppelen met de soundbar. Wie kan mij helpen?

afstandsbediening TV+ geen geluid samsung UE40H6240AWXXN en Denon soundbar

Edit: via HDMI ARC de soundbar op de tv aangesloten. De optische kabel gebruik ik niet, omdat de poort in het tv-kastje kapot is. Het stekkertje zit los in de poort en er komt geen rood licht uit. Instellingen in het menu staan goed. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Hey @GuidoKappert, welkom op het forum! Het niet kunnen afstemmen van de afstandsbediening staat los van de optische poort. 

Je hebt ook een soundbar lees ik. Als je die eens afkoppelt, en de de TV+ Box rechtstreeks op de tv aansluit. En dan nog een keer probeert de afstandsbediening af te stemmen op de tv. Werkt het dan wel?

Zo nee, dan is dit ook waar het probleem zit. 

Werkt het dan wel, sluit dan de soundbar weer aan en doorloop het afstemmen daarmee opnieuw. Als je daarna merkt dat de geluidsknoppen het niet doen, dan is het eerder de koppeling met de soundbar die niet lekker gaat. 

Ik heb er alleen niet echt een oplossing voor. Als de standaardmanier uit het instellingenmenu niet werkt, dan hebben we als back-up de manier met de codes. Maar als die ook allemaal niet volledig werken, dan is er geen verder alternatief. Als het probleem lijkt te zitten in de soundbar afstemming, dan zou je nog kunnen experimenteren met het eventueel anders aansluiten. Misschien dat het daardoor beter gaat met afstemmen.

 

Dan, de optische poort, als je die gebruikt, zet je dan wel in de instellingen S/PDIF aan? Zie hier voor hoe je dat doet:

 


Helaas ook zonder soundbar krijg het niet werkend met alle verschillende codes. 

Ik las dat voor bepaalde Samsung tv's een update is geweest om dit probleem op te lossen. Gaat dat misschien voor meer types gebeuren? 


Als je eenmaal een code hebt ingevoerd voor een geluidssysteem. Dan is het niet zonder meer mogelijk om nog een tv voor het volume te bedienen. Dan moet je eerst de afstandsbediening helemaal resetten en dan weer op een tv instellen.


Het is gelukt! Inderdaad eerst de afstandsbediening resetten. En nu kon ik hem koppelen aan de soundbar. Bedankt voor de tips!