Skip to main content

Ik heb getracht mijn afstandbediening te koppelen aan mijn soundbar. Dit werkt niet maar nu doen de volumeregelaars op mijn afstandbediening het niet meer.

Ik wil weer terug zoals het was zonder koppeling. Volgens mij kan dat alleen als ik weer helemaal van het begin opstart maar dan ook helemaal vanaf het begin. Wat als ik nu alles uitzet en weer aan dan zit het meeste al in het systeem. Of is er een andere manier om de volumeregelaars van mijn afstandbediening weer aan de praat te krijgen?

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


ik heb de DIW7022 alles met kabels en niet via glasvezel.


Zie ook hier.

 

En hier om de ab te resetten en opnieuw te koppelen.


Heb ik geprobeerd. Ik heb van alles geprobeerd. zou heel graag helemaal van "scratch” willen opstarten met opnieuw abonneenummer invullen etc etc. zodat alles bij het oude is. Ik ben pas lid bij KPN en eergisteren werkte alles prima maar door dat koppelen is alles de mist in gegaan.

Wat moet ik doen om helemaal opnieuw te beginnen?


Zet hem aan en pak een dunne pin of spelt.

Achterop de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zit een klein gaatje.

Prik daarin en laat hem opnieuw opstarten.

Je moet dan alles, behalve je tv abonnement nummer 200000xxxxx, alles opnieuw invoeren.


nee, helaas het heeft niet gewerkt. Volumeregelaars werken niet en mute toets ook niet.


Heb je de ab wel agekoppeld aan je tv?

 

Hoor je wel geluid?

 

Zet het volume op de DIW7022 op maximaal.

Hoed de gekleurde knop ingedrukt en zeg hardop: “volume maximaal”


Volume maximaal aangezet via gekleurde knop maar geen resultaat. Jammer!


Had je de koppeling wel eerst eruit gehaald en daarna opnieuw gekoppeld?

 

Anders nieuwe ab aanvragen.

Zie hier.


hoe moet je de koppeling eruit halen?


Zie ook hier.

 

Knoppencombinaties afstandsbediening​​​​​​​

Fabrieksreset afstandsbediening

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv.


HIJ DOET HET!!!! Dank je wel ik ben weer blij, erg blij!!

 

Groeten!!


Ik ben erg blij mee maar nu werkt de knop om de TV uit te zetten op de AB niet meer.

Is dat simpel op te lossen?


Ik ben erg blij mee maar nu werkt de knop om de TV uit te zetten op de AB niet meer.

Is dat simpel op te lossen?

 

Heb je alleen de soundbar gekoppeld, of ook de tv?


Ik heb de soundbar losgekoppeld

 


Werkt alles dan wel?

 

Zelf heb ik de soundbar via een HDMI kabel en eARC op de tv aangesloten.

TV ingesteld op externe luidsprekers.

Als ik het geluid van de tv regelt, gaat de soundbar harder of zachter.

En automatisch uit / aan met de tv.

 

De ab van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) regelt dus bij ons het geluid van de LG tv.


ik ga kijken wat ik er mee kan. Bedankt alvast en ik houd je op de hoogte.

GR


Ben er mee bezig maar heb ook nog andere dingen te doen.

Kun jij mij vertellen wat de functie is van de glasvezel aansluiting op de TV-box? Is die van hetzelfde niveau als de HDMI? En wat is de functie van de USB ingang op de de TV-Box?

 


Alles werkt naar behoren. Ben er blij mee mee maar nog wel nieuwsgierig naar die andere uitgangen van de Tv-Box.

Dank voor de info en ik ga er weer van genieten.


@mx-5 

Dat is een Tolink uitgang.

Toslink is een audio fiber uitgang / ingang.

Dus alleen voor audio.

Als je hem wilt gebruiken, moet je hem wel in de DIW7022 aanzetten, standaard staat hij uit.


Joop, dank voor de hulp. Alles werkt en ik ben niet alleen tevreden maar erg blij. Ben er maandag of dinsdag mee begonnen en nu is het klaar.

Dank en einde dit probleem


Reageer