Skip to main content

Ik heb deze week een nieuwe ontvanger en nieuwe afstandsbediening ontvangen, helemaal perfect. 

Bij het koppelen van de afstandsbediening aan de Samsung TV geen problemen gehad. In eerste termijn werkt alles prima.  Na enige tijd lijkt het of de afstandsbediening deels contact met de TV verliest. Ik kan nog wel van zender wijzigen, volume wijzigen en aan en uit zetten werkt niet meer.  Terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw gekoppeld.  Zelfde reactie na enige tijd. 

Ik zie op de afstandsbediening regelmatig het blauwe lampje (meest rechts)branden. Ik kan nergens vinden waar dat voor is. Het rode heb je nodig om met de TV te koppelen en het groene heb ik nog  niet echt over nagedacht. 

Herkent iemand dit probleem en weet hoe dit op te lossen is? Het steeds opnieuw koppelen lijkt niet de structurele oplossing. 

Ik heb de meest recente afstandsbediening, bij mij midden boven in het keuzescherm van de afstandsbedieningen. Naast de aan-uit knop zijn 3 hele kleine lampjes, rood, blauw en groen. Koppelen voor de Samsung werkt met knop source en keuze 1 (Samsung) en daarna fast forward naar rechts, vervolgens OK. 

Hallo @FG176,

Het blauwe lampje geeft aan dat de afstandsbediening zoekt naar de bluetooth connectie met de ontvanger. Zodra dit geregeld is, knippert ook kort het groene lampje daarna. Het groene lampje zal daarna functioneren voor de ontvanger en de rode voor de tv. 

Zou je is wat andere koppelcodes kunnen uitvoeren om te kijken of die dan wel beter werkt?
005
200
244
270


 


Reageer