Skip to main content

Vandaag als nieuwe klant alles geïnstalleerd, na installatie van de tv ontvanger volgde een update voor de afstandsbediening. Echter kwam er tijdens deze update een foutmelding en sindsdien doet de afstandsbediening niets meer. Ja, ik heb alle tricks en mogelijke oplossingen al geprobeerd... Voordat die update startte werkte hij gewoon prima.

 

Hoe kan ik een nieuwe krijgen? Erg frustrerend dit op dag 1 als nieuwe klant..

Kunt u de AB eens resetten ?

De KPN afstandsbediening resetten

Heb je onze bluetooth afstandsbediening? Dan kan je de afstandsbediening resetten. Als je 'm bijvoorbeeld niet met het goede apparaat gekoppeld hebt, of als het niet goed werkt.

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan hierboven

Kunt u de AB eens resetten ?

De KPN afstandsbediening resetten

Heb je onze bluetooth afstandsbediening? Dan kan je de afstandsbediening resetten. Als je 'm bijvoorbeeld niet met het goede apparaat gekoppeld hebt, of als het niet goed werkt.

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan hierboven

Dit heb ik reeds geprobeerd maar werkt helaas niet.


U kunt dan het beste  bellen met de klantenservice 0800-0402 KPN afstandsbediening kapot | KPN Community


U kunt dan het beste  bellen met de klantenservice 0800-0402 KPN afstandsbediening kapot | KPN Community

Helaas maandag pas weer bereikbaar, toch bedankt voor de moeite.


Wellicht kan een moderator alvast in gang zetten dat er een nieuwe opgestuurd wordt zodat ik morgen niet zo lang aan de telefoon hoef te zitten bij de klantenservice? Zie bijgevoegde foto van het kastje en de afstandsbediening. Heb mijn profielgegevens verder aangevuld 👍🏼

 


@Haneveer013, Afstandsbediening is onderweg. 


@Haneveer013, Afstandsbediening is onderweg. 

Bedankt Bart! :)


Graag gedaan. 


Vandaag mijn nieuwe sets 5202 binnen gekregen. Helaas is 1 van de 3 afstandsbedieningen defect. Deze is op geen manier te koppelen. ( ook niet na een reset )Gebeld en sms gekregen echter deze verwijst weer opnieuw om te bellen. (Waarna ik weer een sms met link krijg om te bellen ) Ik kom dus niet verder. Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Via welke weg gaat dit lukken?


Hoi @Hanhiebie, de afstandsbediening werkt ook niet op de andere ontvangers? Ook niet nadat je de batterijen eruit en erin hebt gedaan. Er knipperen wel lampjes op de afstandsbediening? 


Dag Bart, klopt op geen setup box werkt deze.

lampjes branden allemaal. Alle reset en connect pogingen zijn mislukt.

inmiddels een nieuwe aangevraagd en opgestuurd.


Duidelijk verhaal. 🙂 Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.