Skip to main content

HELP HELP HELP

Ik ben mantelzorger voor een man van 88 jaar die zeer slechtziend is, maar wel radio en tv wil zien/luisteren. Onlangs overgegaan van Ziggo naar KPN door verhuizing naar een zorginstelling. De afstandsbediening van KPN is een ramp voor hem. Elke dag is de Samsung TV van HDMI naar TV gebracht en dan heeft hij weer geen TV. 

Spraak gestuurd zou de oplossing zijn, maar hoe???? Wie helpt????

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

 

Spraakgestuurd zal niet lukken vrees ik. Tenzij een Logitech Harmony op die manier kan werken.

Verder is er voor senioren wel deze zwarte (te koop), maar ook die heeft een source knop waarmee ie de tv op de "bron TV” kan zetten.

Is het niet die bronknop waar ie steeds op drukt dan gaat de tv om e.o.a. reden zelf steeds weer aan op “TV” (= de antenne-ingang, die bij kpn geen dienst doet).

En, gebruikt meneer óók de originele Samsung afst.bed.??? Ook dan gaat de televisie aan op TV (zender 1) bij indrukken op het cijfer 1. Veel ouderen doen op die manier hun TV aan heb ik ontdekt. Hij zou dan beter uitsluitend de ab van kpn moeten gebruiken en de tv met de linker stand-by knop aan/uit doen en de ontvanger met de rechter stand-by-knop.

Mijn 2 Samsungs, eentje uit 2019 en eentje uit 2006 gaan aan op de hdmi ingang waar ze ook op uit gezet worden. Mits je ze dus wel aan zet m.b.v. de stand-by knop.

Ik denk dus dat dit “ Elke dag is de Samsung TV van HDMI naar TV gebracht” niet aan de afst.bed. ligt maar aan de TV. Of meneer drukt steeds op de source (bron) knop, dat kan ook. Die zit tenslotte net onder de 7…..

Wat is het modelnummer van die Samsung?


PeterG

 

Bedankt. Het modelnummer zal ik navragen. Ik woon nl. 0- 12 km afstand. 

Met dnak

 

PCM


De afstandsbediening in de link werkt prima in dit soort gevallen.

 

Afstandsbediening

 


Goeie tip! @HGD 


Bedankt