Skip to main content

Heb een vrij recente Philips Qled TV icm ITV+ kastje. Ik heb alle mogelijke manieren geprobeert om alles met 1 AB te bedienen van KPN. Gek genoeg na koppelen (wat dus wel lukt) doet ie wel met de knop li.boven de TV in en uitschakelen maar het volume gedeelte werkt steeds niet.  Zappen is geen probleem. Nu kan ik dus alleen de TV AB gebruiken voor volumeregeling, wat ik liever niet wil. Is het een idee om de TV Ontvanger te fabrieksresetten of alleen de AB? in laatste geval hoe werkt dat? Het is de AB met zwarte klepje, Netflix knop erop etc. of is er iets anders aan te raden?

Hoi @ruvdmeulen 
Wat is het typenummer van je TV?

heb KPN gebeld. alle opties, helaas kwamen we niet verder. Ik zag in het menu dat je 3 opies hebt om te kiezen via welke manier je de AB wilt gebruiken (eigen TV Ab en/of KPN) en ik koos de laatste optie UIT, en toen deed ie het. Automatisch en Handmatig deden beiden niet.

ik koos de laatste optie UIT, en toen deed ie het

Maar dan wordt het volume niet via je televisie geregeld, maar al in Android van de TV+ Box. (Het volume van je televisie moet dan op een vaste stand staan. Je ziet dan ook een on-screen volumeregeling van Android als je het volume verandert, niet die van je televisie. Op de KPN afstandsbediening brandt er een groen lampje als je het volume regelt, niet een rood lampje. En op je televisie wil je dan ook ergens instellen dat-ie niet na een paar uur vanzelf uitgaat, omdat de televisie dan niet meer weet dat-ie gebruikt wordt.)

En vooral: dan werken de TV en bron-knop niet meer. (Wat misschien niet nodig is, als je dat via HDMI CEC oplost.)

Heb je bij handmatig instellen alle codes voor je Philips televisie geprobeerd?

Dank voor uw reaktie. Alle codes inderdaad geprobeert zonder resultaat. Heb best lang met de KPN medewerker gebeld, hij ging ook alles uit de kast halen maar het is helaas niet gelukt samen. Hij zette mij ook paar keer in de wacht om onderzoek en navraag te doen, we hebben alles geprobeert. Blijf het dan raar vinden dat de TV wel uit en aan kan maar Volume nergens op wil reageren. Source-4 en stappen en 7 en 9 ingedrukt houden doet het helaas ook niet. Fabriekreset ITV+ ontvanger heeft ook niet geholpen. Dat heb ik met een andere TV ook gedaan en toen was het zo klaar. AB ook gereset, helaas. Misschien in de Philips TV wat instellingen veranderen nog kan proberen?

Heb je ooit iets proberen in te stellen voor een home cinema set? (Dan gaan opdrachten voor volume inderdaad niet naar je televisie, maar worden infraroodcodes voor een soundbar uitgezonden. Maar ook dat zou na een reset van de afstandsbediening toch vergeten moeten zijn.)

En mochten er hier gebruikers zijn met exact dezelfde televisie, dan moet je nog wel even antwoord geven op deze vraag:

Wat is het typenummer van je TV?

En nog even hardop denkend, snap ik het ook niet:

• De knopjes doen het, want als je bediening van je tv op “uit” instelt, dan wordt het volume (via Android) geregeld. En dat zijn natuurlijk dezelfde knopjes.
  • De infraroodzender in de KPN afstandsbediening doet het, want anders had “TV” linksboven het nooit gedaan. (Je kunt dat meestal ook zien met een telefooncamera.)
  • Idem voor de infraroodontvanger in je televisie.
  • Misschien gebruikt de Philips afstandsbediening bluetooth in plaats van infrarood. Maar dan nog: ik kan me niet voorstellen dat de televisie dan wél aan/uit met infrarood laat regelen (met de KPN afstandsbediening), maar blijkbaar niet het volume.

Ik heb bij KPN gewerkt paar jaar, ik doe niets anders dan bij andere TV's qua instellen, snap het ook niet waarom aan en uit wel werkt maar volume niet. Ik laat het even voor wat het is, bedankt allen voor het meedenken en fijn weekend.

Nou, het is toch gelukt. KPN  L8  AB weer ontkoppelt , daarna via toets 7 en 9 koppelen. Toen van UIT naar Handmatig gegaan via Source+4 , forward en OK pakt ie hem nu wel Volume. Ik heb hier voor alleen Automatisch en Handmatig stand gehad en Handmatig geprobeert te installeren via dezelfde stappen, helaas.. Blijkbaar is het 'geluk' geweest dat ik hem 1x op UIT heb gezet en toen van UIT naar Handmatig ben gegaan...als.ik mijn Soundbar  uitzet switcht ie nu automatisch van Soundbar geluid naar TV Geluid en andersom doet ie het nu ook, Soundbar aanzetten pakt ie meteen dat geluid.
Code: 326

Ah, ook een soundbar.

Misschien wil je, voor later, wel even de IR-code die nu gebruikt wordt opschrijven. En als je die dan toch hebt opgezocht, voor toekomstige lezers: welke televisie heb je, en welke code werkt nu?

Philips 50PUS7303/12, IR Code is 326

Hi @ruvdmeulen, fijn dat het toch gelukt is om de koppeling helemaal in te stellen. Dankjewel ook voor je terugkoppeling hier en de gebruikte code, hier hebben andere gebruikers zeker iets aan! 

Reageer