Skip to main content

Vraag ondertussen nieuwe afstand bedinging nieuw tv kastje ,en nog moet ik om het geluid 

harder of zachter zetten op maximaal 1 meter staan anders doet hij het niet wat kan ik doen 

dat hij het op twee meter afstand van het tv kastje het geluid harder en zachter zetten . 

Ik bedoel op 1 meter van de tv staan 


Hallo @H van Keulen 

 

Werkt het harder en zachter zetten van de TV wel goed met de originele afstandsbediening van de TV?

Staat er niets voor de TV wat de IR ontvanger (wat de signalen van de afstandsbediening ontvangt) blokkeert, zoals een soundbar o.i.d.?


Goedemorgen beste heeft u Er nieuwe batterij in de afstand bediening gedaan 😉


Ja heb er nieuwe Duracell batterijen ingedaan dacht mischien ligt het daar aan 


Dag @H van Keulen , vaak zit op nieuwe apparatuur ter bescherming een cellofaantje op de infrarood venstertjes geplakt, zijn deze wel verwijderd?


Nee zit er niet op


Het kastje staat vrij ,en mij Samsung afstand bieding doet het niet om de het geluid via mijn soudbar

gaat .


Het geluid regel je niet via de TV ontvanger maar rechtstreeks op het aan de afstandsbediening gekoppeld apparaat, die moet dus ook in het zicht staan.

Heb je KPN afstandsbediening gekoppeld aan de TV of aan de soundbar?

Werkt je KPN afstandsbediening wel normaal met zenders kiezen e.d.?

 

Heeft die soundbar een eigen afstandsbediening en zo ja werkt die wel normaal vanaf grotere afstand?

Hoe is die soundbar aangesloten, op de TV of op de TV ontvanger en met wat voor soort kabel, HDMI, optisch of anders?


Tv ook een Samsung? Hoe heb je de volume regeling ingesteld? Onder 'optisch' in je Samsung tv het merk soundbar ingesteld?

Want dat zou die ene meter wel verklaren. Doordat er bij gebruik van de kpn afstandsbediening dan 2 infrarood signalen door elkaar gaan. Die van de kpn afstandsbediening naar je tv. En die voor je soundbar tegelijk van de IR hub onderaan het scherm voor de soundbar. En dat gaat zo niet werken. Dat gaat alleen als je het volume doet met de Samsung One Remote op Bluetooth. Dan is er alleen het IR vanaf de hub naar de soundbar. 


Het geluid staat in het menu optich de soudbar is  van het merk Sonos zit gekoppeld aan de tv maakt niet uit als hij op interactieve

kasje de soundbar heeft geen afstand bediening heeft altijd goed gewerkt en de zender keuze werkt wel alleen het geluid niet .

 


Maar... staat bij "optisch" het merk van je soundbar ingesteld?

Zoals bij mij met pioneer. Staat daar bij jou Sonos?

 


Beste mensen allemaal bedankt snap 

er niks van hij werkt weer 😏


hij werkt weer 😏

Ach. Hoe het dan ook weer werkt… dit is het goede nieuws 😀.