Skip to main content

Alles heeft jarenlang goed gewerkt. Sinds gisteren werkt plots de afstandsbediening niet meer op mijn TV (Samsung UE32ES5500). Is er zomaar mee gestopt en met geen code krijg ik deze weer aan de praat…. Ook de magische 270 werkt niet, niets! Zomaar gestopt. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemiddag @JorritW en bedankt voor je berichtje :)

 

Heb je de afstandsbediening ook al eens gereset door de source knop en het cijfer 1 tegelijk ingedrukt te houden totdat het power ledje rood wordt? Als je daarna opnieuw de reguliere stappen volgt om de afstandsbediening te koppelen dan ben ik benieuwd wat er gebeurt!


 

 

Heb je de afstandsbediening ook al eens gereset door de source knop en het cijfer 1 tegelijk ingedrukt te houden totdat het power ledje rood wordt? 

Je moet toch rood+blauw indrukken en daarna OK?


 

 

Heb je de afstandsbediening ook al eens gereset door de source knop en het cijfer 1 tegelijk ingedrukt te houden totdat het power ledje rood wordt? 

Je moet toch rood+blauw indrukken en daarna OK?

Dat hangt denk ik af van het type afstandsbediening! Welk type gebruik je precies @JorritW ?


Beste Jan en Martijn, bedankt voor jullie meedenken. Ik heb de reset geprobeerd, maar het lijkt erop dat dit niet werkt. Mogelijk doordat ik inderdaad nog altijd die oude gebruik (model B1), die kleine rechthoekige met rijtje groene knoppen in t midden. Ik vind die wegens t formaat prettiger dan dat lange nieuwe model. Wellicht dat er daarom geen ledje rood gaat knipperen als ik "source" en "1" tegelijk ingedrukt houd?!

Ik vind t vooral bizar dat t altijd gewerkt heeft en plots ermee is gestopt. Althans, voor de TV, want op het "mine" kastje (of hoe dat tegenwoordig ook heet) werkt ie gewoon zoals gebruikelijk. 


Beste Jan en Martijn, bedankt voor jullie meedenken. Ik heb de reset geprobeerd, maar het lijkt erop dat dit niet werkt. Mogelijk doordat ik inderdaad nog altijd die oude gebruik (model B1), die kleine rechthoekige met rijtje groene knoppen in t midden. Ik vind die wegens t formaat prettiger dan dat lange nieuwe model. Wellicht dat er daarom geen ledje rood gaat knipperen als ik "source" en "1" tegelijk ingedrukt houd?!

Ik vind t vooral bizar dat t altijd gewerkt heeft en plots ermee is gestopt. Althans, voor de TV, want op het "mine" kastje (of hoe dat tegenwoordig ook heet) werkt ie gewoon zoals gebruikelijk. 

 

Deze had ik nog nooit gezien, echt uit de oude doos.

Zie hier, hij staat erbij, de B1 is uit 2008 zie ik.

Klik hier op en daarna op B1 en daarna Samsung en daarna  typenummer.

Er zit wel een rood ledje op zie ik.

 

Maar het kan zijn dat je aan een nieuwe AB toe bent. 


Hoe lang heb je deze afstandsbediening al in gebruik? Op een gegeven moment zijn ze namelijk wel 'op'! Het kan zijn dat jouw exemplaar de beste tijd heeft gehad en dat er een nieuw exemplaar nodig is. Indien nodig dan kun je deze hier aanvragen!


Hier is de handleiding van die afstandsbediening:

http://www.kpn.com/web/file?uuid=a964d8cd-0f39-4657-9512-3bdbe7471d48&owner=e97e2fe0-55da-4f91-8da8-e0de0a4a12ed

Maar ik kan niet zo 1,2,3 vinden hoe je die reset,maar misschien kijk ik niet goed.

In de uitleg van het forum staat de reset van die afstandsbediening niet helaas...


De C3/D3 kan niet gereset, en dat hoeft ook niet. Zodra je een nieuwe tv code invoert wordt de oude overschreven.

De T4H hoeft alleen gereset als je van de volume instelling van je soundbar/HTS af wilt.


De C3/D3 kan niet gereset, en dat hoeft ook niet. Zodra je een nieuwe tv code invoert wordt de oude overschreven.

De T4H hoeft alleen gereset als je van de volume instelling van je soundbar/HTS af wilt.

Dankjewel @PeterG, dat was mij eerlijk gezegd ook niet bekend! 


Hoi @JorritW , werkt je afstandsbediening inmiddels weer?


Beste meedenkers, bedankt voor al jullie reacties. Overstappen naar een andere afstandsbediening was ook een optie geweest (heb er nog 2 of 3 liggen door al die kpn updates), maar na het even te hebben laten rusten ben ik het nogmaals gaan proberen. Gisteren pakte de afstandsbediening plotseling wel weer (op code 225). Het blijft een mysterie waarom de AB er plots mee stopte, toen geen enkele (samsung) code accepteerde en nu plots wel weer. Maar mn oude beestje doet t gelukkig nu ook weer op de TV. Kijken voor hoe lang nog 😊


Fijn om te horen @JorritW !Hopelijk blijft hij het doen 😁


Goedemorgen @JorritW , goed om te lezen dat je afstandsbediening weer werkt zoals het hoort en bedankt ook voor het laten weten! Ik sluit dit topic nu maar mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag. Voor nu een fijn paasweekend toegewenst :)