Skip to main content

Sinds kort heb ik nieuwe afstandsbedieningen ontvangen. Ik heb als ontvanger de HMB2260 staan.

Vanwege de traagheid in de menu's werkt mij eerst een ontvanger swap aangeboden om het te verhelpen en daarna nieuwe afstandsbedieningen en heel wat keren opnieuw de software erop zetten.

Mocht allemaal niet helpen zoals in de andere topic te lezen is.

 

Echter heb ik nu met de nieuwe afstandsbediening het probleem dat hij niet werkt als er zon op de ontvanger schijnt. Dat heb ik met de vorige afstandsbediening nooit gehad. Is dit verschijnsel al bekend? Ik kan het op het forum nog niet terug vinden.

Hoi @FlubNL, welkom op het forum!
Zonlicht is helaas een bekende storingsbron voor het infrarood wat afstandsbedieningen gebruiken. Waarom dit eerder geen probleem geweest is zou ik je zo snel niet kunnen vertellen.
De enige oplossingen die ik je aan kan raden is de TV ontvanger bijdraaien, de sensor afschermen of de ontvanger simpelweg uit het zonlicht verplaatsen.


Hoi @Thomas, bedankt voor je antwoord.

Toch blijft het raar dat ik er met de nieuwe afstandsbediening last van heb, maar met de oude niet.

Ik heb nog wel een oplossing: Een andere ontvanger en afstandsbediening die met bluetooth verbinding met elkaar hebben. Zoiets als wat jullie bij nieuwe abonnementen geven:

 

Afstandsbediening via bluetooth en Netflix-knop

Naast je telefoon is de afstandsbediening nog steeds een van de meest gebruikte apparaten in de Nederlandse huishoudens. De meegeleverde afstandsbediening werkt met bluetooth. Daardoor werkt de tv-ontvanger zelfs als je ‘m uit het zicht plaatst, bijvoorbeeld in een kastje. Ook heeft de afstandsbediening een handige Netflix-knop. Zo open je de Netflix-app met één druk op de knop. Kijk op onze afstandsbediening pagina voor nog meer handige tips.  

 

Waarom kan ik die niet gewoon krijgen?


Omdat je dat tv abonnement (4K) niet hebt waarschijnlijk?

 

 


@Macabeus Blijkbaar is 4k niet perse nodig zoals er nu mee geadverteerd word.