Skip to main content

De deze week ontvangen nieuwe afstandsbediening (witte achterkant) werkt circa 15 minuten naar behoren, maar daarna werken alleen nog de toetsen voor het geluid (harder/zachter/geen geluid)en de knoppen om de tv en tv-ontvanger aan\uit te zetten. Lampje brandt wel groen. Zelfde problemen doen zich voor bij de oude KPN afstandsbediening en bij de originele afstandsbediening van de PHILIPS TV. Dus bij 3 afstandsbedieningen hetzelfde probleem.  

Welke KPN tv ontvanger heb je?


Arris 2952


Arris 2952 (die werkt op ir)

 

Arris 5202 (die werkt op Bluetooth)

 

Helaas werkt de zoekfunctie op www.kpn.com momenteel niet, anders had ik je een link met tips kunnen sturen. 


Hi en welkom op ons forum @Amanusa.

We denken hier graag met je mee. Ben je intussen verder gekomen? Als allerlei afstandsbedieningen er steeds last van hebben dat ze even niet werken, lijkt er een storingsbron te zijn die het signaal stoort. Hoe staan jouw tv en tv-ontvanger opgesteld? Staan ze vrij of zit ergens (voor de tv-ontvanger) een deurtje voor? Staan er andere apparaten vlakbij? Denk vooral ook aan LED lampen. Kijk eens goed naar hoe alles staat, en of er iets in de buurt staat dat voor storing op het signaal van je afstandsbediening kan zorgen.


Tv en tv-ontvanger staan beiden vrij en niet achter deurtjes. Geen led lampen in de buurt. Probleem nog niet opgelost. Mvg


@Amanusa Wat apart. De afstandsbedieningen werken via een infrarood signaal. Blijkbaar hebben al je afstandsbedieningen last van een verstoring van het signaal. Vandaar mijn vraag.

Hebben ze allemaal tegelijk of los van elkaar last van dat ze niet werken? En misschien een open deur, heb je de batterijen van alle afstandsbedieningen vervangen? Staan er andere apparaten naast of in de buurt van je televisie en tv-ontvanger? En gaat het om één of alle functies die dan niet meer werken?


Probleem inmiddels verholpen door Kpn monteur. Dank voor het meedenken.


Probleem inmiddels verholpen door Kpn monteur. Dank voor het meedenken.

Ik heb hetzelfde probleem met de afstandsbediening. Enig idee wat de monteur heeft gedaan? Nogal een kostbaar verhaal om monteur te laten komen voor iets wat misschien ook zelf op te lossen is.