Skip to main content

De decoder gaat niet uit met de afstandsbediening en ik kan hem niet naar andere zender zetten. Volume knop werkte wel. Hoe los ik dit op? 

Hallo @Boost 

 

Hen je de TV ontvanger al uit en weer aangezet?

Als de afstandsbediening dan nog steeds niet werkt om de TV ontvanger te bedienen dan kan je hem resetten, je moet hem daarna ook weer koppelen aan je TV.

 

De KPN afstandsbediening resetten

Heb je onze bluetooth afstandsbediening? Dan kan je de afstandsbediening resetten. Als je 'm bijvoorbeeld niet met het goede apparaat gekoppeld hebt, of als het niet goed werkt.

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan in de link hierboven

@Boost

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Volume, aan/uit en Source regelt de AB op de tv zelf.

Waarschijnlijk ziet de ab de KPN tv decoder i.v.m. het ir signaal niet of als je de 5202 via Bluetooth wilt laten werken, dan staat bluetooth waarschijnlijk niet in het menu op aan of zo. (ik heb de 5202 helaas niet zelf). 

 


Bedankt het is gelukt👍


Nog een vraagje wij hebben een Samsung Smart tv van 2017.

Hoe koppel ik het geluid van een bose soundbar 300 met de kpn afstandsbediening?? 

 

 


Nog een vraagje wij hebben een Samsung Smart tv van 2017.

Hoe koppel ik het geluid van een Bose soundbar 300 met de kpn afstandsbediening?? 

 

Ik heb een andere soundbar, maar dat maakt voor de werking niets uit.

Er zijn meerdere methoden om dat te doen.

 

Zelf heb ik het als volgt gedaan.

Soundbar met HDMI naar TV op HDMI 2 (eARC) ingang)

TV ingesteld op volume van externe luidsprekers regelen (kan per tv iets anders zijn).

Daarna kan je met de ab van de tv of de ab van KPN (als deze is gekoppeld met de tv) het volume van de soundbar regelen.