Skip to main content

Mijn probleem is dat mijn ab niet ook meer werkt op de kpn box met de aantekening dat ik op advies van kpn mijn ontvangerbox heb moeten resetten. Heb al 2 weken geenTV en 7 keer gebeld met kpn. Laatste 2 keer met de expert afdeling. 
Alle pogingen stranden m.I. Omdat die box een beeld geeft met welkom bij kpn met keuze NL en Engels. Er is een box onderweg( dat zeggen ze al 14 dgn)

ik ben bang dat nee box hetzelfde beginscherm geeft als die ik nu heb.

wie kan mij helpen? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Ter verduidelijking: Een zending waarin een gekoppelde afstandsbediening en box zit had mijn voorkeur. Dan was ik zo klaar. Maar steeds als ik hierover  spreek, zeggen ze steevast : wij sturen een nieuwe box, dan komt het goed. Het sturen wil niet lukken omdat niemand inzage schijnt te hebben in de logistieke afhandeling. Wat een ballentent.


Alle pogingen stranden m.I. Omdat die box een beeld geeft met welkom bij kpn met keuze NL en Engels

Ai, ik zou hopen dat de keuze voor Nederlands of Engels pas getoond wordt als er een gekoppelde afstandsbediening ontdekt is. Maar dat ga ik natuurlijk niet zelf testen.

@Hendrik Antoon, als het bij jou over de DIW7022 ontvanger (KPN TV+) gaat: als je de knop op de ontvanger minstens 7 seconden ingedrukt houdt, wordt dan alsnog het koppelscherm getoond in plaats van die taalkeuze?


Inderdaad kpn tv+ systeem.

Ik krijg dit scherm als ik ronde knop aan bovenzijde box aanzet.

Als ik vervolgens 7 sec die knop opnieuw indruk, gaat box na paar sec uit en is er geen scherm. Dus ook geen koppelscherm


En je hebt niet nog ergens een andere KPN afstandsbediening liggen waar de batterijen nog inzitten? (En die de boel dan misschien verstoort, of misschien wél gekoppeld is.)

Zo nee: wat als je de batterijen uit de afstandsbediening haalt die je nu probeert te gebruiken, klaagt de TV+ Box daar dan na een tijdje ook niet over? (Ik vermoed van niet; ik ben bang dat je observatie over die taalkeuze die in de weg zit klopt, maar wie weet.)


Nee geen andere ab in de buurt.

Ik denk dat ik twee opties heb:

  1. KPN vragen om box plus ab ,die gekoppeld zijn, te sturen.
  2. Hopen dat iemand mij kan helpen om box en ab te koppelen, zoals kpn dit waarschijnlijk ook moet doen als zij complete systemen opsturen voor nieuwe klanten.

Let op: Mijn box staat in de fabrieksinstelling na te zijn gereset. 


Heb je dit ook geprobeerd?

Zo nee: wat als je de batterijen uit de afstandsbediening haalt die je nu probeert te gebruiken, klaagt de TV+ Box daar dan na een tijdje ook niet over?

 

Hieronder volgt een lange vage omschrijving maar misschien helpt het.

Toen jij hierboven schreef dat je box uitging tijdens die 7 seconden indrukken, heb ik die 7 seconden getest terwijl de box helemaal uitstond. Dat gaf me niet het koppelscherm, dus toen uitgezet.

Maar blijkbaar heb ik toen iets verstoord, want zonet gaf de TV+ Box na inschakelen wel gewoon beeld, terwijl de KPN afstandsbediening alleen maar het blauwe lampje liet knipperen (zo’n 12 keer). En er gebeurde verder niks (of dat blauwe lampje knipperde weer) als ik knoppen indrukte, ook niet nadat het knipperen stopte. Dit bleef zo na verwijderen van de stroom van de box, dus na een volledige herstart: de box klaagde niet over het ontbreken van de afstandsbediening, maar die afstandsbediening deed het evengoed niet. En tijdens het knipperen van het blauwe lampje de knop op de box weer 7 seconden ingedrukt houden gaf wel de uitleg, maar koppelen ho maar. 😱

Uiteindelijk terwijl de TV+ Box aanstond de batterijen uit de KPN afstandsbediening verwijderd. Na terugplaatsen gewacht totdat alle lampjes uitgingen. En daarna de knop op het kastje 7 seconden ingedrukt gehouden totdat de uitleg kwam. Daarna werkte indrukken 7 en 9 prima en was alles weer oké.

Ik weet, jij schreef:

Als ik vervolgens 7 sec die knop opnieuw indruk, gaat box na paar sec uit en is er geen scherm. Dus ook geen koppelscherm

Dus wat ik (vaag) beschrijf werkt bij jou misschien niet, als de box dan weer uitgaat. Maar die knop op het kastje is misschien niet eens nodig: gewoon 7 en 9 indrukken maakt al dat ook de TV+ Box reageert. Dat heb ik echter alleen getest met een afstandsbediening die al aan diezelfde box gekoppeld was; geen idee of de afstandsbediening het (opnieuw) koppelen ook kan initiëren als er nog géén koppeling is. (Of als de initiële setup nog niet klaar is.)

Dus misschien:

  1. De batterijen eruit en paar minuten afwachten of de box daarover klaagt?
  2. Anders na terugplaatsen van de batterijen 7 en 9 ingedrukt houden totdat het blauwe lampje gaat branden?
  3. Als dat toch niet tot koppelen leidt, toch nog een paar keer die 7 seconden indrukken proberen? (Misschien gaat-ie niet altijd uit? Ja, erg willekeurig als dit werkt.)
  4. Of anders batterijen uit de afstandsbediening, stroom van de TV+ Box halen en weer aansluiten en aanzetten, en hopen dat er instructies voor koppelen komen? (En pas daarna de batterijen weer terugplaatsen.)
  5. Of anders stroom van de TV+ Box afhalen, op afstandsbediening 7 en 9 ingedrukt houden totdat het blauwe lampje brandt, TV+ Box weer aansluiten en aanzetten?

Voor wat betref de stroom eraf, zie het volgende:

Let op: Als je de KPN TV+ Box vanuit de ECO-stand opstart, dan knippert er eerst een blauw lampje op de afstandsbediening. Dit is normaal. Dit komt doordat de KPN TV+ Box tijd nodig heeft om de afstandsbediening te verbinden via bluetooth.

Heb je de ECO-stand op de KPN TV+ Box uitstaan? Dan onthoudt deze de bluetooth verbinding met de afstandsbediening en krijg je dus geen blauw knipperend lampje.

Dat knipperen gebeurt dan ook zo’n 12 keer, daarna een keertje groen. Lijkt een beetje op wat ik zag (waarna de afstandsbediening evengoed niet werkte), maar gebeurt al tijdens het opstarten, dus voordat je televisiebeeld hebt.

Tot slot: de uitleg toont afwisselend Nederlands en Engels. Ik denk nu dus dat die uitleg over koppelen wél voor de taalkeuze moet komen (andersom zou ook erg dom zijn). Maar dat in jouw geval de TV+ Box denkt dat-ie wel degelijk gekoppeld is, én de aanwezige afstandsbediening herkent, zoals hierboven ook even bij mij.

 

Afstandsbediening met KPN TV+ Box koppelen

 

Pairing remote control with KPN TV+ Box

 

 


Arjan, wat leuk dat je zo uitgebreid meedenkt met mijn probleem.

Ik heb vanwege jouw inzet keurig jouw stappen doorlopen. Het wil echt niet.

Omdat mijn box na de harde reset aan het begin van het installering programma staat en wacht als eerste op de taalkeuze actie, lijkt het onmogelijk om deze over te slaan en eerst de AB te koppelen. Ik ben dus ook bang, dat als ik een nieuwe box krijg, ik opnieuw met het hetzelfde probleem blijf zitten. Na het installering programma lukt volgens mij denk ik alles. Bij de leverancier/fabrikant van KPN weten ze precies wat ze moeten doen voordat de box en de AB , gekoppeld, in de KPN verpakking wordt gedaan. Het zou zo maar kunnen dat die handeling nergens in de protocollen van KPN voorkomt.

Ik ga dinsdag as bellen met KPN voor hulp ingeval ik een losse ontvanger box krijg of als er nog niets is gekomen. Als ik een verpakking krijg met box plus AB, dan ben ik in 10 min klaar.

Wil erg graag vrijdag F1 Zandvoort kunnen volgen.


Mocht je toch nog meer willen proberen (en vooral omdat vrijdag dichtbij is):

 

Mijn probleem is dat mijn ab niet ook meer werkt op de kpn box met de aantekening dat ik op advies van kpn mijn ontvangerbox heb moeten resetten.

Dus de afstandsbediening werkte wel voor de reset?

Brandt er wel een groen lampje als je op een knop van de afstandsbediening drukt? (Of een rood lampje bij bediening tv, dus bij volume, mute, bron, of de TV knop linksboven.)

En brandt/knippert er een blauw lampje op je afstandsbediening als je de stroom van de box haalt en daarna de box weer aanzet?

En misschien:

  1. Batterijen uit de afstandsbediening, box resetten zoals je eerder gedaan had (dus zonder batterijen in de afstandsbediening) en hopen dat er toch wél eerst een melding over koppelen komt. 🤞

 

Trouwens, volgens de Kennisbank is het blijkbaar geen complete reset, ookal heet het “Terugzetten op fabrieksinstellingen” in de menus. Raar:

Voordat je jouw KPN TV+ Box reset, is het belangrijk om rekening te houden met het volgende: 

  • Alle accountgegevens van apps zoals Netflix en Disney+ worden gewist.
  • Het wifi wachtwoord wordt gewist.
  • Je moet de eerste installatie opnieuw doorlopen.
  • De KPN TV+ box blijft gekoppeld aan je TV account. Het is dus niet nodig om je TV abonnementsnummer en pincode opnieuw in te voeren.
  • De instellingen van je afstandsbediening blijven behouden.

Om met het makkelijke te beginnen. Methode 6 heb ik meerdere keren geprobeerd. Eerst AB in metalen blik en later ook zonder batterijen. Geen verandering kunnen ontdekken.

AB heeft maanden goed gewerkt tot 4 augustus. Toen kreeg ik het bekende beeld met zenders maar als ik OK bediende kwam er kort beeld, daarna ging ontv box van groen naar oranje. Niet rood maar oranje. Na een tijdje rommelen ging alles weer als voorheen. Geen idee hoe maar plotseling werkte het weer.

5 aug, dag later, weer beeld, maar na een sec box weer oranje. Daarna van alles geprobeerd, werkelijk alles wat KPN aan instructies heeft staan heb ik uitgevoerd. 6 aug gebeld met KPN: advies was om box te resetten met paperclip. Vanaf dat moment stond box in installatie mode met scherm taalkeuze en welkom.

Daarna nieuwe afstandsbediening gekregen, waarbij de instructie staat om met 7 sec verhaal verder de instructies op het scherm op te volgen. Wat er dan gebeurt weet je inmiddels. Box staat op welkom bij KPN en afstandsbediening krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld.


Ik ga dinsdag as bellen met KPN voor hulp ingeval ik een losse ontvanger box krijg of als er nog niets is gekomen.

Nieuwsgierig 😎


@Hendrik Antoon Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je afstandsbediening steeds niet wil koppelen. 

Heb je ondertussen je nieuwe tv ontvanger mogen ontvangen? En lukt het daarmee wel om te koppelen? 


Gisteren TV+ ontvanger opgehaald. Aangesloten en direct kwam er een koppelscherm. AB gekoppeld en vervolgens het installering programma. Vlekkeloos verlopen.

1 kanttekening: Bij de andere 2 setjes die ik heb, moet ik onthouden dat ik na een fabriek reset hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde probleem belandt. Die 2 gaven bij installatie vooraf geen koppelscherm maar waren reeds gekoppeld. Misschien komt er eerdaags nog een update voorbij die deze situatie oplost. KPN dank en vooral de mogelijkheid om te kunnen bellen met een expert via speciaal nummer.


Toch nog nieuwsgierig: kwam er na dat koppelscherm alsnog een taalkeuze?


Nee, koppelkeuze direct naar het aansluiten op 220V , vervolgens installatie procedure met als eerste scherm de taalkeuze en daarna niets meer over afstandsbediening. Omdat ik wel toegang tot instellingen had en heb, kan ik daar wel in een scherm voor AB koppeling. Dat laatste was niet niet nodig.