Skip to main content

Sinds vorige week woensdag werkt mijn kon afstandsbediening niet meer. Alles al geprobeerd 

  • rood en blauwe knopje ingedrukt houden om te resetten (werkt niet) 
  • ontvanger knop ingedrukt houden om in het koppelmenu te komen dan 7 - 9 ingedrukt houden (werkt niet)
  • p- plus ok knop ingedrukt houden (werkt niet)
  • nieuwr afstandsbediening gekregen van kpn (werkt ook niet) 
  • modem gereset 
  • kastje stroomloos gemaakt voor 1 minuut en 1 nacht (werkt niet)
  • afstandsbedieningen geprobeerd bij andere kastjes bij verschillende vrienden en daar werken ze wel. 
  • Kastje gereset (werkt niet) 

en nu kan ik geen tv meer kijken omdat door de reset het kastje opnieuw ingesteld moet worden maar de afstandsbedieningen werken niet. Dus nu al een week geen televisie 

 

wie kan mij helpen? 

Het gaat hier om een ontvanger DIW 7022 


Heb je de box ook net?


Ja 2 weken en afstandsbediening werkte gewoon en opeens (woensdag) deed de afstandsbediening het niet meer. 


Box al even een paar minuten stroomloos gehad?


Ja 1 minuut stroomloos. En ook al 2 dagen stroomloos geweest. Ik heb gewoon het idee dat de bluetooth ontvanger op de ontvanger defect is. Aangezien de afstandsbedieningen wel bij andere ontvangers werkt (die van vrienden en kennissen bij 4 andere ontvangers getest) maar bij mij doet ie niks alleen maar blauw knipperen


Wat vervelend. 

Misschien toch maar even bellen met kpn dat je box het niet doet. Dat is nu denk ik het snelst. 

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


@Faron110 Ik zie dat Peter al veel tips heeft gegeven en dat je al veel zelf hebt geprobeerd. Heb je nog contact gehad met de Klantenservice en is er een oplossing gevonden?


@Remco_  ik heb al gebeld alleen kreeg ik alleen de optie om een monteur langs te sturen. En die kosten zijn waarschijnlijk voor mezelf daar heb ik niet zoveel zin in. 
 

mijn voorstel was om het kastje om te wisselen omdat hier waarschijnlijk de fout inzit. Heb namelijk gisteren een kastje van iemand anders bij ons thuis aangesloten en die doet het wel met onze afstandsbedieningen (we hebben er al 2). Probeer ik ons op zijn adres werkt het kastje ook niet en reageert niet op de afstandsbediening. (Overigens ook zijn adapter geprobeerd ook hier ligt het niet aan)
 

maar het was absoluut niet mogelijk om het kastje om te ruilen. 
 

groet 

 

Faron


Begrijpelijk dat je daar niet op zit te wachten Faron voordat je andere opties hebt getest en zo te zien heb je al veel zelf geprobeerd. Zeker het feit dat de nieuwe afstandsbediening wel werkt op een ander kastje. Ik vermoed dat er nog wat kinkjes in de kabel zit rond de processen. Zou je ook jouw profiel kunnen invullen? Dan kijk ik even mee.


@Remco_ ik heb mijn profiel ingevuld. hopelijk kan je me verder helpen😉 


@Remco_  Kleine update heb het kastje aan de praat gekregen doormiddel van mijn PlayStation controller. deze heb ik met usb aangesloten op de tv ontvanger en dan kan ik wel navigeren en nu dus ook tv kijken. helaas reageert hij niet op de afstandsbediening. ik heb geprobeerd te koppelen via het menu. maar het kastje kan ze niet vinden. grappige is dat ik via de bluetooth op mijn telefoon de afstandsbedieningen wel zie 😁. ook nog een keer een reset uitgevoerd maar helaas nog steeds niks.

 

Dus ik durf wel te concluderen dat de bluetooth ontvanger/verzender op de tv ontvanger diw 7022 defect is. 


@Faron110 Dat lijkt mij ook de meest voor de hand liggende conclusie al wil mijn meetprogramma daar niet aan. Ik heb de collega's van de afdeling logistiek een mail gestuurd met het verzoek om hier naar te kijken. Zodra ik daar een reactie op heb zal ik dat met je delen!

@Remco_  Kleine update heb het kastje aan de praat gekregen doormiddel van mijn PlayStation controller. deze heb ik met usb aangesloten op de tv ontvanger en dan kan ik wel navigeren en nu dus ook tv kijken. helaas reageert hij niet op de afstandsbediening. ik heb geprobeerd te koppelen via het menu. maar het kastje kan ze niet vinden. grappige is dat ik via de bluetooth op mijn telefoon de afstandsbedieningen wel zie 😁. ook nog een keer een reset uitgevoerd maar helaas nog steeds niks.

 

Dus ik durf wel te concluderen dat de bluetooth ontvanger/verzender op de tv ontvanger diw 7022 defect is. 

 


@Remco_  Bedankt voor je hulp. Nieuw kastje ontvangen en je raad het al alles werkt weer super. Dankjewel voor de goede service 😁


@Faron110 Geen enkel probleem! Fijn dat het is opgelost! Post gerust nog eens een topic als we iets kunnen doen!