Skip to main content

Hoi

 

Sinds ik even de kpn tv box een moment de stekkers er uit en er in heb gedaan omdat ik hem wilde verplaatsen,  pakt hij allen nog maar de laate zender,  ik kan nu niet meer naar andere zenders zappen, of de kpn tv box uit zetten.  De afstand bediening gereageerd niet meer. 

 

Tv uit en aan,  kpn kastje uit en aan, kpn kastje sofware opnieuw erop,  stekkers in een uit,

De modem in en uit,  de kpn van boven, anndere afstandsbediening  

Niets doet het om de afstand bediening werkend te krijgen.

Tv instellingen  ook geprobeerd,  

Lijkt dat hij het kastje niet meer juist vind op de tv

Lg smart

 

Wie weet de oplossing

Hallo @jess01 ,

Probeer eerst eens een nieuwe afstandsbediening! 
 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

 


Ik heb een andere afstands bediening al geprobeerd deze is van een andere tv in huis,  gekoppeld,  maar werkt niet, 

Het probleem is dat de LG tv de kpn tv box niet vind waardoor de afstands bediening multy niet werkt. 

 

De kpn afstands bediening doet het wel maar heb nu er 2 liggen…

 

Heel raar dat dit ontstaat na kabels uit en direct er weer in plaatsen van de kpn box


Tsjaa,

Dan wordt het toch het vervangen van de TV-ontvanger. 

 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402

(Doordeweeks van 8.00 tot 20.00, op zaterdag tot 17.00.)

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 


Hallo @jess01! Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Zo niet, dan kijk ik graag met je mee. Hiervoor heb ik je gegevens nodig. Die kun je invullen in je profiel. Geef maar een seintje als je dit gedaan hebt:blush:

 

EDIT: Heb je de ontvanger al eens voorzien van een Frisse start of reset


Hoi lisa

Ik ga er morgen weer mee aan de slag,  

Misschien is het de sonos die het signaal blokkeerd, 

Verder heb ik nieuwe sofware,  andere kpn kastje, andere nieuwe afstand bediening 

Stekker er uit 

Dus denk alles geprobeerd 

Ik zal morgen een update geven

Bedankt


Na een fijn telefonisch contact met klantenservice van kpn, samen tot conclusie gekomen dat het niet aan kpn ligt naar aan de lg tv die de kpn decoder box niet meer kan vinden. 

Na tv op fabrieksinstellingen gezet te hebben vind deze het kpn kastje nog niet

 

Dus probleem is er nog steeds


Wat ontzettend balen. Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan. Ik neem aan dat je ook andere poorten op de tv hebt geprobeerd, niet dat net deze ene HDMI-poort defect is geraakt. Betreft het een oudere LG-tv? Als de tv uit 2017 is of nieuwe, kun je de Smart tv app proberen als (tijdelijke) vervanging van de ontvanger. 


Hoi

 

Ik heb nu de kpn afstand bediening ook in gebuik,  beide dus…

Niet Heel handig maar vooral raar.  

Heb een oled smart lg tv van 2 jaar oud. 

Het probleem is dat de lg tv het kastje nu niet vindt. Hij blijft ook zoeken 

Ook tv op fabriek gezet geen resultaat

Bijzonder probleem dus..

 


@jess01 Heb je een andere HDMI-poort geprobeerd of een andere HDMI-kabel? De decoder reageert wél op de afstandsbediening, toch? Dan is dat het probleem niet. Puur communicatie tussen tv en ontvanger. Het enige wat hier tussen zit is de HDMI-kabel en de HDMI-poort. 
Worden andere apparaten wél gevonden door de tv? Ook al je die aansluit op HDMI 1? Is het mogelijk om dit te testen? 


Hoi Alle die het gevolgd hebben,

 

Ik zag bij opstarten vanochtend iets van software update re boven in hoekje, 

Verder niet over na gedacht maar later dacht ik ik zal het nog eens proberen. 

 

En wat denk je na een paar keer is het gelukt!! 

Heb geen idee wat het nu was maar voor nu zijn we weer content met de afstand bediening

 

Bedankt


:sunglasses: De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Goed nieuws @jess01! Leuk dat je het nog even met ons deelt :smiley: