Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn oude afstandsbediening deed het ineens niet meer wb geluid. Nieuwe besteld en toevallig ook een nieuwe tv gekocht. Vandaag alles geinstalleerd. De nieuwe afstandsbediening gekoppeld. Maar het geluid werkt niet.

 

Hoi @OllekeKat en welkom op het forum! Super dat je je bericht hier plaatst. 😄 Heb je de stappen voor het koppelen van de afstandsbediening al gevolgd? Nog wat extra toelichting/advies hierbij ‘geleend’ van Erik uit dit topic:

Je drukt eerst 5 seconden op de Source-knop en voert gelijktijdig de snelcode in. Als dan het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt, druk dan één keer op de fast wordward knop. Op dat moment probeert de afstandsbediening de eerste code. Test of deze werkt door de knoppen tv, mute, volume en source te gebruiken. Werken die niet, druk dan nog een keer op fast forward. Op dat moment probeert de afstandsbediening de tweede code. Test weer of de knoppen werken. Zo niet, druk opnieuw op fast forward. Kan zijn dat je dit een keer of twintig moet herhalen tot er een code is die pakt, maar hopelijk werken daarna alle knoppen. Laat je weten of het gelukt is? 


Het kan zijn dat je de snelcode nogmaals moet gebruiken.

Met Samsung moest ik 'm ook 2 X doen. (maar ik gebruik liever de losse 3-cijferige codes)


Wat is de losse 3 cijferige code?

 

 


Hallo @Ludo39 

Voor elke type TV is die weer anders, je kan hier vinden welke code je voor jouw afstandsbediening en TV je moet gebruiken: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm