Skip to main content

Ik heb ‘n oudere Loewe spheros tv die het nog goed doet met 2 afstandsbediening(een van Loewe en een van kpn), maar kan met geen van beide m’n nieuwe Arris vip 2952 bedienen met infrarood extender van Marmitek(pro 😎 en idem van Loewe. Loewe en Marmitek wijten dit aan Arris/kpn. Ik zou het alleen met nw.tv of ir.extender kunnen oplossen. De codes zijn niet gewijzigd en rechtstreekse bediening met kpn.(zònder ir) lukt wel. Weet iemand aub’n oplossing?

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @wille, welkom op ons forum!

Onze tv-ontvangers zijn in principe alleen te bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening. Gebruik van de afstandsbediening van jouw televisie is dus niet mogelijk. Het toevoegen van een infrarood extender zou echter wel moeten kunnen werken. Dit valt buiten onze ondersteuning, dus ik kan je hier niet verder bij helpen. Misschien dat @PeterG je kan helpen bij het instellen van de infrarood extender?


Kan je zonder de Marmitek wel de KPN ontvanger bedienen?

Kan je de KPN ontvanger met de Loewe afstandsbediening bedienen... :rolling_eyes: :thinking: ?

Met de extender kan je maar één v.d. apparaten bedienen. Het meest logisch lijkt me dan de ontvanger. Bij de Arris 2952 zit het ‘oog’ rechts van de display.

Voor de tv lijkt me geen extender nodig, die staat altijd in het zicht. De ontvanger staat nog wel eens in een kastje.


Hallo Peter, dank voor je reactie.

Ik kan met de kpn.afstandsbediening de Arris bedienen. Om te voorkomen dat we iedere keer naar ‘n andere kamer moeten(omdat de Arris in ‘n ander vertrek staat dan de tv.), hebben we destijds een Marmitek gekocht. Dit werkt niet meer en willen we graag hersteld hebben. 
De afstandsbediening van Loewe werkt wel op de tv, maar niet op de Arris. Er blijkt ook een ir-extender op m’n Loewe te zitten, maar werkt ook niet op de Arris.

loewe en Marmitek kunnen het niet oplossen, verwijzen naar Arris/kpn., die aangeven het euvel niet te ondersteunen.

Hopelijk heb jij wel ‘n remedie, zonder nieuwe aanschaffingen.

Met vriendelijke groet,

Theo


De ontvanger staat in andere ruimte dan TV???? Hoe dan. Waarom?
Ik gebruik de 2de TV d.m.v. m'n laptop met hdmi op die tv. Dat werkt uitstekend.

Als je de ontvanger zonder de Marmitek kan bedienen is er met de ontvanger en de afst.bed. dus niets mis.

Zoals jij het beschrijft zit het probleem dus echt alleen in de Extender. En aangezien ik dat ondingen vind zijn mijn adviezen: nieuwe extender kopen en hopen dat het weer werkt…. OF ontvanger bij de TV plaatsen (wat logisch is m.i.).

(sorry)


Onze keus voor platte tv. tegen huiskamerwand en de rest(kabels, marmitek, loewe signaalbox en Arris) uit het zicht in naastgelegen kamer. Dat kon prima met ir-extender, maar nu niet meer, omdat er blijkbaar iets mis gaat tussen de ir-extenders(loewe en kpn) en Arris. Ik gaf zelf al aan niet uit te zijn op ‘n nw.tv.(adv.Loewe) of ir-extender(adv.Marmitek), maar te zoeken naar een andere/technische oplossing. Die heb ik van jou niet gekregen, maar hartelijk dank voor je moeite.


Dat klopt, ben vandaag achter gekomen dat de Arris VIP 2952 niet werkt met de Marmitek Pro.

Mijn bedoeling is de Arris VIP 2952 uit het zicht wil hebben, dus in de kast waar de rest van de apparaten zitten. Is daar een oplossing voor, zoniet vind ik dit een slechte zaak van KPN. Bij de oude Amino decoder had er geen problemen mee.


Oplossing niet bij Kpn of Marmitek, maar bij Ziggo gevonden. Ziggo afstandsbediening maakt ir-extender overbodig.


Dus ik moet een overstap maken naar Ziggo.

Ga over denken.


De afstandsbediening van Ziggo doet het zelfs dwars door de muur.


De nieuwe Marmitek deed het op Kpn al veel beter dan de oude, maar door Ziggo is ir overbodig geworden.


Bij KPN heeft de Arris vip5202 ook een Bluetooth afstandsbediening. Bereik BT is ca. 10 meter en inderdaad, kan dwars door de muur, dus ook kastje. Doet m'n BT koptelefoon tenslotte ook.

Daarvoor hoef je niet per sé weg bij KPN. Maar wel je abonnement wijzigen naar Hussel mét het 4k-zenderpakket.


Wel vreemd dat kpn niet zélf met die oplossing kwam.

Het was voor mij de reden om over te stappen.

Prijsvergelijking Ziggo-Kpn.-eFiber gedaan?